Selvbyg

Går med overvejelse om, at bygge mit eget hus. Har kigget lidt på teglblokke fra Wienerberger størrelse 42,5 x 25 x 25 cm. Er der nogen som eventuelt har erfaring med disse blokke?
Endvidere kunne jeg godt tænke mig at hører kvm. prisen ved selvbyg, ikke kun med teglblokke. Indtil nu har det været helt umulig, at gennemskue hvad materialer til husbyggeri koster.
Ajustar
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er der opstået endnu en lille tanke i mit hoved, hvad koster det at få lavet en undersøgelse af bund- og funderingsforhold. Er der mon en som har prøvet det for nylig, og kan give et cirka beløb.

Ajustar
Jeg ville ikke være nervøs ved at bygge selv, hvis jeg havde tiden.

Men jeg ville ikke et øjeblik være i tvivl om, at jeg skulle have fat i en profesionel rådgiver (ingeniør/arkitekt el. lign.). Der skal laves diverse tegninger til godkendelse, de kan lave de beregninger der skal til og dermed vælge de rigtige materialer, de ved hvad der skal laves af undersøgelser af jorden osv. Desuden har de - hvis du vælger fornuftigt - en erfaring med ca. priser på det ene i forhold til det andet. De har samtidig erfaringen med hvad der ser fornuftigt ud sammen.

MVH
Kim

MVH
Kim
En jordbundsundersøgelse koster vel kun omkring 10.000,- Jeg tror jeg gav ca 8.000 for 6 år siden.

Du skal vide at det er et enormt projekt du påtænker at begive dig ud i...

Det allervigtigste i den proces er at være realistisk!

Overvej hvad du kan klare, tidsmæssigt og teknisk...
Få lavet en del af arbejdet af proffer. Vælg hvad du kan og vil lave selv.
Faktisk er koordinationen af de forskellige håndværkere en ret stor opgave i sig selv.

Min ærlige ( og helt private ) opfattelse er at det nok ikke e rnoget at give sig ud i hvis man ikke lige kan overskue materialepriserne... det tyder lidt på at der ikke er kigget specielt dybt i krystalkuglenrolleyes

At bestemme mængder osv er et projekt i sig selv... Men med materialelister kan du hente tilbud på materialer hos diverse leverandører.

Desuden er der en meget stor grad af forskel på priserne efter hvad for materialer der vælges..

Halmhus = superbilligt
Træhus ( lav det hel selv ) = billigt
Muret hus ( mur selv ) = billigt
Træhus ( elementer fra fabrik, beklæd selv ) = rimeligt
osv....

Så meget svært at komme med en pris.

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis