Nyt loft - Hvad med lampeudtag ?

Hej,

Overtager mit "nye" hus den 1. december og skal i den forbindelse have sat nyt loft op.

Vi har besluttet os for et loft af ludvoksede profilbrædder, som vi vil sætte direkte oven på det gamle (dog med forskalning imellem)...

Men hvad gør vi med lampeudtag... har lavet mig fortælle at jeg ikke bare må bore hul op til dem.... Hvad gør jeg ? Skal jeg have lavet nye udtag og trukket nye kabler, eller er det en magisk løsning ?

/Anders
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener at man kan få sådan et rør man kan putte op i hullet mod det gamle lampeudtag men er ikke sikker. Men du må ikke bare nedforskalle og sætte nyt loft op uden at føre dine udtag med ned.

Hilsen Tagdækkerclaus
--------------------------------------------------------------------------
Jysk Tømrer & TAgentreprise
7100 Vejle

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Hejsa.
Der findes messing ringe i forskellig højde der kan monteres på den eksisterende loftsdåse så dåsen "flyttes" med ned. Dog skal de eksisterende el ledninger være så lange de er til at arbejde med.
Held og lykke med projektet.
Citat fra jimbo01

+...Dog skal de eksisterende el ledninger være så lange de er til at arbejde med.


Hvad så hvis de ikke er lange nok?
Skal de så skiftes ud, må man ikke forlænge dem?

Spørger bare fordi jeg selv inden længe skal lave nye lofter
Du ringer til din elektriker, og afhængig af dåsen, sætter han ringe på, så den kommer til at passe, og hvis ikke ledningerne er lange nok sætter han nok press muffer på.

Du laver det IKKE selv..!
Jamen så vil jeg gøre det.... Skal ikke have nogle farlige installationer oppe under tagbrædderne... Det har jeg min familie for kær til...

Og hvis elekrikeren "bare" skal forlænge dåserne, så lyder det heller ikke til at være den dyreste "operation" i verden...

/Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis