Lang og kold vinter (ford fiesta 1,3 96)

Håber der er en her der kan ha´ et fornuftigt bud på hva´ min Fiesta fejler. Jeg købte den for 2 år siden og dengang virkede alt som det skulle. Nu er der flere ting der skal laves, men vigtigst er dog varmeblæseren ind i kabinen. Det er efterhånden lidt koldt om morgenen og sent om aftenen uden varme sad .

Mit problem er:

Bilen bliver ikke ordentlig driftvarm. Nålen kommer max. ca. 1/3 op (stopper i midten af N´et i normal). Der er ikke den stor forskel i om jeg sætter blæseren på varm eller kold luft. Temperaturen på det luft der kommer ud, er stort set ens. Der kan godt lige i starten (læs: ca. 5 sek.), efter jeg har drejet varmeregulateren over på varm luft, komme luft ud der er lidt varmere, men så skifter den over til kølig luft igen. Der er eftermonteret (fra aut. fordværksted) motorvarmer og det har også altid fungeret ubeklageligt. Det mærkelige er, at hvis jeg sætter motorvarmeren til mens jeg kører og sætter blæseren over på varm luft, kan der oftes god komme varmere luft ud af blæseren confused confused.

Jeg har i dag skiftet termostat og pakning (org. fra Ford) og det hjalp desværre ikke. Den bruger hverken vand eller olie - HJÆLP!!!
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Tulle ,jeg kan jo se at du har været på værksted, men det skal ikke forhindre mig i at mene at dit varmeapperat skal udluftes !
M.v.h gerdahelmer
Citat fra Tulle 1975



Årh altså de gamle biler ;O)


Årrrh så tænk lige over, hvad det koster at køre i ny bil!! Afskrivningernem forrentningen og afdragene er enorme og kan slet ikke måle sig med lidt småærgrelser, siger ham der lige nu døjer med en skidt toppakning!!

Dit varmeapparat kan slet og ret være stoppet. Bed værkstedet om at skylle det ud, hvis du ikke selv gider, og så skal de sørge for at det er godt udluftet bagefter (det mindes jeg dog ikke rigtigt er et problem på Ford-vogne?)
Hvis du selv gider, skal du pille varmeapparatslangerne af og sætte f.eks. en haveslange på returen af varmeapparatet. Så vil du forhåbentlig opleve, at der vælter skidt og møg ud af fremløbsrøret.
Og hvordan finder du så ud af, hvad der er fremløb og retur? Fremløbet er varmt eller varmere end returen.
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej.

Der sidder en hane der åbner og lukker for gennemstrømningen i varme
apperatet, den er elektrisk, altså ikke noget kabel. Den åbner sansynlig
vis ikke, eller kun lidt.

Dette gælder kun hvis din fiesta er en 96 model, hvis det er en model
1989 til 1996 er der ikke nogen hane.

Hilsen R.
Citat fra mtservice

Hej.

Der sidder en hane der åbner og lukker for gennemstrømningen i varme
apperatet, den er elektrisk, altså ikke noget kabel. Den åbner sansynlig
vis ikke, eller kun lidt.

Dette gælder kun hvis din fiesta er en 96 model, hvis det er en model
1989 til 1996 er der ikke nogen hane.

Hilsen R.


Så vidt jeg har forstået så var der to modeller af Ford Fiesta 1,3 i 1996, min er den nye model fra det år.
Annonce
Hej.
Ja det er rigtigt, det var også grunden til at jeg nævnte muliheden,for det
kunne jo dreje sig om den ældre model. Men det vil sige at din er udstyret
med denne el styrede reguleringshane, og hvis den ikke åbner så får du ikke
varme i den.Motorvarmeren er nok monteret så den virker udenom denne
hane. Denne er monteret ved siden af varmeapperatet under forruden i
motorrummet,


Vh. R.
Hej mtservice

Kæresten og jeg har kigget på det i dag, og det ser ud til det er den der reguleringshane der skal skiftes. Jeg vil lige undersøge det med min mekaniker, og lave en aftale med ham om at skifte den. Kunne være rart med varme i bilen nu det er ved at blive koldere. Jeg mener motorvarmeren sender varme gennen samme hane, og vi fandt ud af, at den heller ikke leder andet end kold eller meget lidt lunken varme ind i bilen. Vi prøvede at pille den eleltriske styring af, og så kom der lidt mere varme ind i bilen. Så snart vi satte stikket til igen lukkede hanen.

Tak for dit svar shocked)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis