Bosch GSR 12 V (Akku bore/skruemaskine) - Godt køb ?

Hej,

Den lokale Bygma har i morgen aften noget en "event" hvor de bla. sælger en Bosch GSR 12 V (den blå serie) med 2 x 2.0 Amp batterier til 899 ,-....

Umiddelbart vil jeg mene at tilbuddet er rigtigt godt, men er maskinen kraftig nok til sådan alm gør det selv brug, eller skal man have noget kraftigere end en 12volts maskine..?

Overtager "nyt" hus den 1. december som skal have den helt store tur, så vil jo gerne sikre mig at værktøjet er iorden... Så derfor... Er købet godt eller ville i kaste de godt 1000 efter en anden maskine (evt hvilken)...?

mv
Anders

PS: Det er Bygma i Frederikshavn (hvis andre sku være interesseret i det tilbud)
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis jeg skule ha en ny , blev det helt sikkert en deWalt, det er en af de bedste maskiner du kan få.

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Rygtet vil vide at Bosch har udvidet den blå serie med nogle "husmands" modeller i 12 V fordi folk syntes det var sejt at købe blå Bosch - Dewalt skulle muligvis have været inde på noget lignende. Der er i hvert fald ikek nogen grund til at stole blindt på mærkeværdien.

Jeg indledte en total renovering med en spritny Bosch blå 14,4V heavy duty samt en lidt ældre Elu 12 V (der i sin tid havde kostet over 3500 kr), men nu 100+ m2 trægulv og et par skillevægge senere er Elu'en helt i knæ og Boschen er bestemt mærket af opgaven omend still going strong. Så det kræver noget af værktøjet.

Og så en dyr erfaring, køb ordentlig værktøj fra starten - hver eneste gang jeg har investeret i en "power craft" eller hvad de nu hedder allesammen har jeg spildt en masse tid på dårligt fungerende værktøj, hvorefter jeg alligevel er gået ud og har købt den "ægte vare" (Senco, Bosch, Dewalt osv.) for at blive færdig med opgaven. Så altså 2 x udgift :-( Kan være det bare er mig.

MVH Jacob
Kan se at Bilka har en Dewalt 12V med 2 x 2.6amp batterier til en tudse... Vil det være en bedre investering ?

/Anders
Hvis man skal tro på historien om "husmandsmaskinerne" så skulle den ikke være så meget anderledes. Det gør den altså ikke dårlig, det er bare muligvis ikke en "heavy duty" maskine og det er måske det du har brug for hvis huset skal have den helt store tur. Den er under alle omstændigheder bedre end en 24 V "power craft heavy super duty" i J&F, alene derved at du kan få nye batterier og andre reservedele hen ad vejen

Jeg er selv endt med at forny maskinparken ved at købe et sæt med 9 Dewalt maskiner (slagbor, bajonetsav, rundsav, stiksav osv.) fra USA, i 18 V XRP, for under 7000 kr spritnyt incl. fragt, told og moms - det er ca. 750 kr pr. apparat (check selv hvad XRP koster i DK). Så købte jeg bare en 230 V lader og jeg var parat.

Mindre kan også gøre det, men "sættene" er klart billigst og man kan godt finde forhandlere der er villige til at være "kreative" med toldklareringen, hvis man er til det - men de er nu billige nok uden den slags krumspring. eBay er nok det nemmeste sted at finde eksportvante forhandlere "over there"

MVH Jacob
Jeg bruger selv en Makita 14,4V BHP441RFE, detter er en suveren maskne, der bliver leveret med 2 batt. og en 22 minuters lader.

Prisen er godt nok lidt over dobbelt up, men den holder forhåbentligt til min 2 af de billige De Walt modeller

Venlig hilsen

Klaus
Annonce
Hej Anders

Det er et fint køb, Batterierne har 2 Amp. og til alm hobby og gør det selv brug er det bare super og den er kraftig nok kraftig nok.
og så har du jo også 2 års garanti på den.
Er du god til at lade og aflade, så holder batteriet 5 år.
Og de andre mærkers batterier holder ikke længere.

Med venlig hilsen

Søren
Jeg har lige købt en makita ved prishammeren.dk
http://www.prishammeren.dk/shop/default.asp
Og den er rigtig god. koster noget mere, men er helt klart pengene værd.
Jeg valgte den efter at have læst et indlæg her på siden om den, hvor den nærmest blev skamrost.
Tog ned til bygma og fik en snak med en bosch-konsulent og det lykkedes ham at overbevise mig om at den var passende til mit brug....

Nu venter jeg bare på at jeg skal igang med huset den 1 december... Har helt lyst til at købe mig en stak brædder og en æske skruer bare for at prøve den af wink

/Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis