tagkonstruktion

Jeg skal have lagt nyt tag og overvejer tegl (der er idag eternit på)

Huset er fra 1957 og med A-spær og en hældning på 45 grader. Spærrene er rigtig pæne (ingen råd og angreb)

Mellem spærrene er der C/C 96 cm. Spærrene er h: 130 mm B: 75 mm.

Er der nogen der ved om det ville kunne bære et tegltag.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis dine spær er 3"x6" kan de godt bære et tegltag når vinklen er 45 grader, nu skriver du godt nok ikke noget om hvor lang (høj) din tag flade er, men er det som de fleste er det ikke noget problem.

V.h. Håndværkeren
Det kommer an på hvor bredt huset er.
Tag en snak med en rådgiver (ingeniør eller konstruktør) han kan helt sikkert fortælle dig det.
Eller kender du en der arbejder på en spærfabrik, kunne du måske få vedkommende til at putte det ind i "maskinen".
Huset er 10 meter lang og 7 m bred. Taget har en højde på ca. 6 meter i en hældning på 45 grader
[Indlæg slettet]

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Jeg har lignende overvejelser. Det bliver dog ikke lige nu, det skal ske. Jeg mener målene er ca. 60cm, 50mm*150mm, 8m*19m og 46 grader. Hvad siger I, er det genbrug eller nye spær?
Annonce
Er der dog slet ingen der ved noget om dette
Få en bygningskonstruktør til at beregne det for jer. Det er et dumt sted at spare pengene da konstruktionen skal kunne holde til vægtforøgelsen.

Husk på at der oveni teglstenene skal budgetteres med opretning af eksisterede spær, undertag, ny lægtning, tagrender/nedløb + alt det løse tilbehør som skruer, søm, slutblik osv. osv. Mest fordi mange tror det er nok at kalkulere med m2 prisen på stenene, og senere får sig en slem overraskelse :-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ja som en lille huske regel siger man, at kvadratmeterprisen x 2 vil være den egentlige pris.
Jeg har fået tilbud hjem på tag incl. skruer, undertag, lægter osv.
Hejsa. I kan få en tagsten fra Ravensberger som ike vejer mere end en Eternitplade pr m2. Så det er løsningen på beregninger og hjælpespær osv osv.

Den kan ses her.

http://www.ccvejle.dk/templates/DT_NewsArticle____15209.aspx

Hilsen Tagdækkerclaus.
--------------------------------------------------------------------------
Jysk Tømrer & Tagentreprise
7100 Vejle

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis