Tilbud på montering af Velux vinduer

Hej,

Vi skal have skiftet 4 ovenlys vinduer og har fået et tilbud fra en lokal tømrer. Det lyder som følgende:

1 stk Velux MO8 hvid lak m/redn. åbning.
2 stk. Velux MO8 hvid lak
1 stk. Velux MO8 bad
vinduesbundstykke
lysning

Derudover skal han fuge 5 vinduer (jeg selv har sat i) indvendigt og udvendigt når nu han alligevel er på adressen.

Samlet skal han have 43.750,- (inkl. moms). Lyder det helt vildt eller er det meget fornuftigt? Nogen der har tilsvarende erfaring?

Lars
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmmm, når du nu siger skiftet så må man vel gå ud fra, at der allerede er vinduer i nu?

Hvis der er det, så vil jeg umiddelbart sige det lyder en smule voldsomt med den pris, men som sagt så kender jeg ikke den præcise opgave.


Hej,

Det er inkl. vinduer, lysning osv. Og der er vinduer i øjeblikket.

Lars
når det var da godt at det var med vinduer, jeg synes nu stadig det er lidt dyrt.... jeg mener at jeg fik sat 2 veluxer i mit gamle hus for 1000,- det er altså også en 5 år siden dengang havde håndværkerene jo ikke helt så travlt... men hvis en tømmer har styr på det tager det altså ikke lang tid at sætte sådan en fætter i... hvorfor for du ikke lige et tilbud fra en anden også....
Citat fra pma

jeg mener at jeg fik sat 2 veluxer i mit gamle hus for 1000,- det er altså også en 5 år siden dengang havde håndværkerene jo ikke helt så travlt... quote]

At tage to gamle tagvinduer ned, fjerne den gamle lysning, hente to nye vinduer op på taget. Montere disse. Rette inddækninger til og lægge taget på plads i området. Montere to nye lysninger med kanter osv... Og så på 2 timer (1000kr er vel max 2 timer incl "moms und alles") Så håber jeg heller ikke tømrene har mere travlt idag..

Med andre ord, jeg mener ikke det lyder realistisk af få skiftet 2 veluxer for den pris.... Hverken med moms eller "orange" Det er netop beskrevet at der er alt incl. eg forstår det på den måde at han laver det hel incl at skaffe vinduerne og pille de gamle ud. Måske også bortskaffe de gamle. Om hullerne er i samme størrelse fremgår heller ikke helt.... Så der er jo nogen usikkerhed omkring opgavens størrelse.

Så prisen er ikke helt ude i skoven. Det handler jo også om at have tillid til tømreren... kan og vil han lave det ordentligt?

MVH Njord
Annonce
Der har såmænd også været en anden og kigge. Han ville komme med et tilbud i løbet af 14 dage. Selv om jeg rykkede ham efter 3 uger (og det er nu 2 uger siden) er han ikke kommet med et tilbud endnu. Så han får helt sikkert ikke lov til at lave noget på mit hus... Heller ikke når der måske ikke er så meget at lave om 5 år :-)

Der er vist ingen der er i tvivl om at det er håndværkerens marked i øjeblikket. Specielt dem med et godt renome.

Lars
Citat fra njord

At tage to gamle tagvinduer ned, fjerne den gamle lysning, hente to nye vinduer op på taget. Montere disse. Rette inddækninger til og lægge taget på plads i området. Montere to nye lysninger med kanter osv... Og så på 2 timer (1000kr er vel max 2 timer incl "moms und alles") Så håber jeg heller ikke tømrene har mere travlt idag..

Med andre ord, jeg mener ikke det lyder realistisk af få skiftet 2 veluxer for den pris.... Hverken med moms eller "orange" Det er netop beskrevet at der er alt incl. eg forstår det på den måde at han laver det hel incl at skaffe vinduerne og pille de gamle ud. Måske også bortskaffe de gamle. Om hullerne er i samme størrelse fremgår heller ikke helt.... Så der er jo nogen usikkerhed omkring opgavens størrelse.

Så prisen er ikke helt ude i skoven. Det handler jo også om at have tillid til tømreren... kan og vil han lave det ordentligt?


biggrin rigtigt jeg sagde jo heller ikke at prisen var helt ude i skove, kun at den måske var "lidt" dyr... da jeg fik skiftet mine var det selvfølgelig KUN selve vinduet jeg fik sat i.... alt andet lavede jeg selv det betyder selvfølgelig en hel del... lysningen tager vel afhængigt af typen næsten længere tid at lave end den tid det tager at sætte veluxet i...
Hej alle,

Tak for jeres inputs. Som Njord skriver så er det alt inkl. Har tænkt mig at jeg for en gang skyld ikke skal røre en finger :-) .
Har besluttet at få vinduerne skiftet. Og alt afhængig af vejret så kommer tømreren i løbet af december. Dvs. jeg kan gå i gang med badeværelse nr. 2 (er i gang med det første) senest i vinterferien. Startede med at renovere 274kvm i maj måned, men har måttet sande at TTT (ting ta'r tid) :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis