Pudsning af vægge i vådrum

Jeg har pillet de gamle (brune) fliser ned, og vil gerne have pudsede vægge på badeværelset.

Skal man bruge noget bestemt til at pudse væggene op med???

Malingen skal selvfølgelig være vådrums maling, men jeg er ude efter fif til selve pudsningen..????
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har haft en murer til at lave samme opgave og umiddelbart tror jeg ikke han brugte noget specielt mørtel. Resultatet blev i øvrigt noget bedre end jeg nok selv kunne have gjort. Også taget i betragtning at der skal væv på væggen :-)

Lars
Det kommer jo an på hvor tykt et lag du skal pudse op, men normalt kan du købe tør pudsemørtel i byggemarkedet til det første lag og derefter finpuds til andet lag som naturligvis skal filtses for at få en flot finish.

Den murer jeg havde inde over vådrummene brugte fliseklæb, det tog ham ingen tid at pudse væggen og efterlod et utoligt glat og fint resultat som dårligt behøvede spartel før der kom væv på

MVH Jacob
husk hvis der bliver brugt spartel, at det så er vådrums spartel.
Jeg var lige ved at lave en dummert i sidste uge da jeg selv skulle fuldspartle væggene på vores nye badeværelse.

Jeg gik bare i Flügger og bad om en spand spartel, og da hun spurgte hvad det var til fik jeg lidt røde ører.

Jeg anede ikke at der var forskel på spartelmasse. det var blåt istedet for det normale hvide spartel og så var det vildt godt at arbejde med, kan kun anbefales.

Kun døde fisk flyder med strømmen wink
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også