gennemskylle påhængsmotor

Hej
Med den båd jeg lige har købt er der "ørevarmere" med til at skylle min påhængsmotor igennem efter endt sejlads i saltvand.... Min spørgsmål er : hvor lang tid skal jeg lade min MARINER 45 hk. 2-takts motor køre i tomgang med vand i "ørevarmerne" ??? mener at have hørt at den ikke må køre i ret lang tid ??? mit andet spørgsmål er: det er "gællerne" nederst på benet der er vandindtag ikke ???
Mvh. Roeden
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo det er gællerne nederst på motorbenet der er vand indtag, og du må godt give din motor lidt omdrejninger medens du skyller den igennem ca 2 minutter.
Det du så skal gøre er at sprøjte så meget totakts olie ind i kaburatoren medens motoren kører med lidt omdr. bliv ved til motoren drukner af olie, så har du vinter koncerveret den.

V.h. Håndværkeren
Hej Håndværker....
Tak for svaret..... Når du skriver "sprøjte så meget 2-takts olie" hvordan mener du så at jeg skal "sprøjte" det ind ??? jeg er lidt ny på dette felt, så derfor måske et lidt dumt spørgsmål ;-)
Mvh. Roeden
Der findes ikke dumme spørgsmål kun dumme svar !
Du tager en oliekande (den med pumpefunktion) fylder totakts olie i og så sprøjter du direkte ind i kaburator spjældet alt det du kan. Motoren vil "dø" af det og ose godt ind til den "dør" men så har du vinter konserveret din motor og når cæsonnen starter igen, vil der ikke være problemer med at starte den. Husk også at skifte olie på drevet, det er der hvor propellen sidder, der skal sidde to skruer på siden af drevet som du tager af så den gamle olie kan komme ud, lad den stå og dryppe af en times tid før du sætter den nederste skrue i igen, her efter fylder du den specielle gear drevs olie på og lukker med den sidste skrue.

V.h. Håndværkeren
citat: før du sætter den nederste skrue i igen, her efter fylder du den specielle gear drevs olie på og lukker med den sidste skrue. citat slut.

Man fylder faktisk fra neden med tuben, for at undgå luft. Når olien kommer ud af øverste skruehul , sættes denne skrue i, derefter hurtigt ud med tuben og nederste skrue i. that's the way to do it.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Tak Lynæs, det var jeg faktisk ikke klar over at man kunne.
Hey Håndværker & Lynæs
Tak for meget nyttige tips.......
Det var virkelig guldkorn...... ;-)
Vh. Roeden...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis