Uni-drain

Hej

Som jeg skrev i en anden tråd (Glasbyggesten) så er jeg igang med at planlægge en renovation af vores badeværelse.

I vores bruseniche kunne jeg godt tænke mig et afløb der fylder hele den ene væg. Jeg har fundet det her

http://www.billigvvs.dk/Afloeb_og_kloak/Unidrain_gulvafloeb/Unidrain_varianter/059ee64715a5d4287ec9865c9470a536.html?

Er der nogen der har erfaring med uni-drain? Er det muligt at montere i et eksisterende beton gulv? (Det er naturligvis ikke gør-det-selv arbejde, jeg skal have en VVS'er til det)

Mvh, Lars Olsen
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra firefight

Hej

Som jeg skrev i en anden tråd (Glasbyggesten) så er jeg igang med at planlægge en renovation af vores badeværelse.

I vores bruseniche kunne jeg godt tænke mig et afløb der fylder hele den ene væg. Jeg har fundet det her

http://www.billigvvs.dk/Afloeb_og_kloak/Unidrain_gulvafloeb/Unidrain_varianter/059ee64715a5d4287ec9865c9470a536.html?

Er der nogen der har erfaring med uni-drain? Er det muligt at montere i et eksisterende beton gulv? (Det er naturligvis ikke gør-det-selv arbejde, jeg skal have en VVS'er til det)


Mvh, Lars Olsen


Hej Lars

Du skal have banket gulvet op desværre.

Unidrain er ret enkel at installere og meget kan du faktisk gøre selv.

Montering/indbygning kan foretages som GDS arbejde. Tilslutning til rørsystemet skal udføres af autoriseret kloakmester eller VVS-Installatør, alt efter installationens art

www.VVS-Shoppen.dk VVS til bl.a. badeværelse og køkken. Ring til VVS-shoppen.dk på 87 37 40 30.

www.VVS-tips.dk VVS tips til dig der vil gøre det selv
Citat fra Anjins-Honey

Hej
Husk nu alligevel at lave lidt fald på unidrain, så der ikke står vand i denne.
Mvh.
Søren

Hej Søren

Fald på unidrain? Hvordan mener du? At jeg skal montere den lidt "skævt" i gulvet? Er der ikke indbygget fald i afløbs armaturet ind mod udløbshullet i midten?

Ja, jeg er meget nybegynder inden for VVS verdenen
Jo du har nok ret, jeg mener at huske at da de kom frem var udløb i den ene side, og at jeg dengang valgte den fra af den grund, men bliver pludselig usikker i min sag. Sorry

Med venlig hilsen

Søren
Ikke for at være sortseer (og så alligevel lidt): husk at der er en del rengøringsarbejde forbundet med den type afløb. sæbe, hår og hudrester har en tendens til at sætte sig fast i renden under risten, hvilket gør at man ofte skal have risten op og rengøre renden underneden.
Citat fra ashsep10

Ikke for at være sortseer (og så alligevel lidt): husk at der er en del rengøringsarbejde forbundet med den type afløb. sæbe, hår og hudrester har en tendens til at sætte sig fast i renden under risten, hvilket gør at man ofte skal have risten op og rengøre renden underneden.


Jeg vil nu mene at Unidrain har den fordel det er nemt at rengøre?

Men for at mindske hår osv i vandlåsen kan du sætte en trævlesi i..

"Trævlesien er beregnet til at opfange hår og småting som falder igennem risten og evt. bliver opsamlet i vandlåsen. Herved sikres et bedre flow gennem vandlåsen og knap så hyppig rensning af denne (optagbar).Trævlesien er beregnet til at opfange hår og småting som falder igennem risten og evt. bliver opsamlet i vandlåsen. Herved sikres et bedre flow gennem vandlåsen og knap så hyppig rensning af denne (optagbar)."

www.VVS-Shoppen.dk VVS til bl.a. badeværelse og køkken. Ring til VVS-shoppen.dk på 87 37 40 30.

www.VVS-tips.dk VVS tips til dig der vil gøre det selv
Citat fra ashsep10

Ikke for at være sortseer (og så alligevel lidt): husk at der er en del rengøringsarbejde forbundet med den type afløb. sæbe, hår og hudrester har en tendens til at sætte sig fast i renden under risten, hvilket gør at man ofte skal have risten op og rengøre renden underneden.

Hej Ashsep10

Det er der vel med alle afløb? Det er der i hvert fald med det vi har i vores gamle badeværelse, så det er vi vant til til at skrubbe ;-)

Men tak for tippet

/Lars
Citat fra www.vvs-shoppen.dk

Jeg vil nu mene at Unidrain har den fordel det er nemt at rengøre?

Men for at mindske hår osv i vandlåsen kan du sætte en trævlesi i..

"Trævlesien er beregnet til at opfange hår og småting som falder igennem risten og evt. bliver opsamlet i vandlåsen. Herved sikres et bedre flow gennem vandlåsen og knap så hyppig rensning af denne (optagbar).Trævlesien er beregnet til at opfange hår og småting som falder igennem risten og evt. bliver opsamlet i vandlåsen. Herved sikres et bedre flow gennem vandlåsen og knap så hyppig rensning af denne (optagbar)."

Hej VVS-Shoppen

Er det nødvendigt at vælge et udløbshus med vandlås, når vi har en vandlås der hvor vores badeværelsesafløb samles og løber i faldstammen?

Mvh, Lars Olsen
Jeg er selv den glade indehaver af denne tyke afløb. og jeg har valgt dem med vnadlås oppe. fordelen ved det er at ud over det skrammel man fanger i sin trævlsi så er det nemt med et lille snuptav at tage hele vandlåsen ud og evt smide den i opvaskeren når den er blevet for nam.

Men hvis du selv montere og støber gulv kan jeg sige at noget af det jeg brugte meget tid på var at finde ud af hvor præcis den skulle sidde og få den placeret helt helt rigtigt det er sindsygt vigtigt og meget vigtigt at den sidder helt 100% fast når man begynder at støbe så den ikke rykker sig.

Tjek evt billeder på http://www.killerbeast.dk/bad/

jeg har ikke fået de sidste på fra projektet, men der ka du se hvordan jeg har lave unidrain installationen...

Rasmus
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis