Kæmpe ombygning

Vi har købt et gammelt hus og har desværre fået en del flere opgaver end først antaget(Har kun ydermure tilbage)sad . Jeg har heldigvis fået en del svar fra tidligere tråde men har lige et par andre spørgsmål som jeg håber at få hjælp til (Og der kommer sikkert mange endnuwink )

Vi skal til at støbe gulv og skal have lagt radon sikring i. Har set på en hjemmeside at man kan bruge murpap. Kan det passe rolleyes

Hvor mange centimeter fald skal jeg lægge i min brusekabine mod afløb (Unidrain)

Da mine unger snart er i teenage alderen vil jeg også gerne høre hvordan man lydisolere bedst mellem etageadskillelserne ?

Takker for en rigtig god side med mange gode svar

Hilsen Missy72
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ang lyddæmpning imellem etage adskildelsen..


Vi har nogle 20x20 bjælker, med en C/C på ca. 60 - Herimellem der der sand+gammelt lort, og tro mig, det lydisolerer 100% - man kan ikke hører når nogen går derpå.. Det skal siges at huset er fra 52, og vi har fjernet ca. 1 ton sand, indtil videre..
1 cm pr meter vil klare det, men husk at det laveste punkt skal være ved afløbet og ikke omvendt, som det er blevet almindeligt.
Jeg mener det er en fæl, til det dumme grænsende, uskik, at så mange vælger at lade afløbet være det højeste punkt i en brusekabine.
Jeg har lavet styrtfald på flere centimeter, men det bliver man heller ikke populær på, når nogen ryger på røv og albuer! :-)
Glæd dig over at det nu er blevet lovligt at anvende disse smarte Unidrain.
Jeg kan ikke forstå ideen i at bruge tagpap til radonsikring, når nu det er billigere og anbefalet at bruge plastic.

Med venlig hilsen
ktm

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
På et traditionelt udført badeværelsegulv (bruseniche), med fire-sidet fald, regner man med et fald på min.1 cm. pr. meter. Med Unidrain udføres en-sidet fald, hvilket er langt enklere at udføre og giver samtidig et helt plant gulv. Med et helt plant gulv er der ingen lunker og uregelmæssigheder som skal overvindes, hvorfor krav til fald mindskes: > 0,5 cm. pr. meter

www.VVS-Shoppen.dk VVS til bl.a. badeværelse og køkken. Ring til VVS-shoppen.dk på 87 37 40 30.

www.VVS-tips.dk VVS tips til dig der vil gøre det selv
[Indlæg slettet]

Med venlig hilsen

Søren
Hej vvs shoppen

Hvor finder du reglen om at kunne mindske faldet til 5 mm pr m?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Citat fra Orla Nautrup

Hej vvs shoppen

Hvor finder du reglen om at kunne mindske faldet til 5 mm pr m?


Denne er oplyst hos Unidrain, både på deres hjemmeside men også i deres kataloger. Du kan evt. give dem et kald, de giver en super service selv hvis man ringer som privat.

www.VVS-Shoppen.dk VVS til bl.a. badeværelse og køkken. Ring til VVS-shoppen.dk på 87 37 40 30.

www.VVS-tips.dk VVS tips til dig der vil gøre det selv
Hej Vvs shoppen

Jeg har prøvet at læse på Unidrains hjemmeside hvor jeg kun har fundet henvisninger til gældende regler, og ikke noget med mindre fald ved anvendelse af Unidrain produkter.

Er jeg blind eller kan du hjælpe mig??
Hejsa

Jeg vil lige sige mange tak for svarene.......

Men er det rigtigt at man bare bruger dampspærre til at beskytte mod radon? Vores murer sagde nemlig at det var noget bestemt pap (meget dyrt) der skulle bruges...
Hej

Den pap som du sikkert har hørt om tror jeg er Polypap, og den kan ikke være særlig dyr (men alt er jo relativt).

Jeg har lige anvendt en løsning i et nyopført hus, hvor der er placeret en vådrumstætning langs alle overgange terrændæk/sokkel/væg. Denne løsning giver en rigtig god tæthed både overfor radon og ikke mindst tæthedskravene.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også