Isætning af indmuringsdåse

Kan man anvende sandspartel ved isætning af indmuringsdåse eller skal det være mørtel ?

På forhånd tak

Thomas
31 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjaa - alt kan vel lade sig gøre, men jeg ville nu nok anbefale at du bruger mørtel. Jeg tvivler på at den bliver derinde i længden hvis du bruger sandspartel.
Det er bestemt ikke det som sandspartel er tænkt anvendt til
Hello!

Jeg har rystet på hovedet flere gange når jeg hører hvad folk bruger til at gøre dåser fast med...
Der var en der udelukkende brugte PU-skum. Og i hulmuren gav han kablet et par klatter. Andre har brugt polyfilla og andre igen helt almindelig silicone...

Jeg ved ikke hvad loven siger, Men jeg bruger altid færdigblandet mix til små fyldninger. Og godt gammeldags hjemmeblandet cement til større.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Er de ikke skruet fast? Og så bruger man mørtel eller lignende til at "styre".

Træd ikke på mine ledninger :o)
Grunden til mit spørgsmål var egentlig at jeg netop har hevet tapet af et par vægge i vores hus fra 1975 og i den forbindelse faldt stort set al mørtel udenpå installationsrørerne af sammen med tapetet. De par steder hvor der er spartlet ovenpå sidder det til gengæld stadig fast.

Men tak for svarene, det lyder som om mørtel alligevel er det foretrukne valg :-)
Noget der holder er en omgang fliseklæb - alternativt lynbeton der tører rigtig hurtigt.


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej
det lyder også som om alt det andet puds er rimelig løs i overfladen, er det rigtig-?
Hvis ja, så vil jeg foreslå at du bruger en tynd lim og lige limer overfladen først, inden du bruger
tapetklister og tapet igen.
Mvh
Søren

Med venlig hilsen

Søren
Det er en gasbeton væg, så de eneste steder der er puds er i kabelrillerne. De fleste af disse lå "nøgne" direkte under tapetet, mens et par stykker af dem var spartlet ovenpå.
Brug alm. strandmørtel, det er klart det bedste og nemmeste at arbejde med.

Beton, fliseklæb osv. kan ikke anbefales!

Venlig hilsen

Klaus
Hej Thomas

Jeg kan kun give alle et godt svar til det du spørger om og det er brug gipspuds fra Knauf det virker !! Har en håndværker først brugt det en gang han han altid en sæk til at stå. Den koster for 25 kg. omk. 100 kr + momsen

PE

Citat fra www.spotvvs.dk

Beton, fliseklæb osv. kan ikke anbefales!


Så er det jo det ville være rart at vide hvorfor det ikke kan anbefales?


Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også