sofa til ombetræk hjælp er meget ked af det

åh åhhhh jeg har lige købt en hjørne sofa den skulle have været lysegrå men viser sig så at være lyesgrøn og så ligner den en der har stået i sollys i 20 år jeg er bare så ked af det ved ikke hvad jeg skal gøre men noget må der gøres nu vil jeg prøve at se ad om jeg kan lave et betræk den kan læges ud over er der nogle der kan hjælpe mig med det ville jeg blive super glad har virkellig brug for det tak.....

hilsen en ulykkelig gizmo sad
i kan se sofnaet på det links
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=51621965

kamilla

(der er ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar)
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Gizmo.
Det fremgår da ellers på billedet at den er lyssegrøn, øh hvorfor spurgte du ikke sælgeren hvilken farve den havde ??
Har du overvejet at farve betrækket, først skal det bleges så kan du farve det lysegråt bagefter.
Du kan selvfølgelig også "kaste" nogle lysegrå stykker klæde over den, for hvis du vil have en møbelpolstre til at sy nyt betræk til den skal du nok regne med en pris der tangere købet af en ny sofa i samme størelse.

V.h. Håndværkeren
(undrer mig lidt over hvordan det kan komme som en overraskelse - farven står jo i teksten) - jeg ville sælge den igen - sluge tabet, og kigge mig bedre om efter en anden - vi har da lige ikøbt en for 1900, samme størrelse og samme udseende - bare i ny - som jeg da regner med holder de næste 5 år. Kun for at sige, at jeg nok ikke lige ville fare til en møbelposter med "tingen"

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Er 100% enig med Gerhard, der står den er lysgrøn - øhm, hvor svært kan det lige være :-D Og det med afblegning af solen, jamen man kigger vel på den inden man køber den?

"Dav, jeg vil godt købe den lysegrå bil du har stående derude som er lysegrøn og velholdt - bare send den med posten" :-D

Spøg til side, det er selvfølgelig brændærgeligt, men det er vist ret selvforskyldt.


hov hov rolig nu for det første har jeg ikke købt den til denne pris for det andet var det overhovede ikke denne anonse jeg startede med at se den var nemlig på qxl og for det trejde har jeg ikke bare råd til at købe ny igen jeg er kun 20 og det jo ikke lige frem fordi jeg kan kaste om mig med penge så havde jeg ikke købt en til 700 til at starte med , men det med farven det betyder ikke noget hvad farve den bliver bare det at den er ens farvet rolleyes
og det er ikke for at lyde sur vil bare ikke fremstå som dum....

kamilla

(der er ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar)
Hej Gizmo
1. Har du mulighed for at finde ud af hvad stoffet består af: polyester-bomuld eller lignende._+

2. Hvis du har givet kr. 700,- for den, så prøv at sætte den i avisen igen og sælge den.
Forlang 1000-1200 og handel så ned efter, hvis du er heldig, har du måske en
lille fortjeneste, og så gå på jagt efter en anden sofa.

3. Har du prøvet at flytte rundt på hynderne, så de måske passer lidt sammen, så du ikke får farve kontraster.
Søren

Med venlig hilsen

Søren
Annonce
jeg tror den ulykkelige person søgte hjælp og ikke bebrejdelse og bagklogskabwink.
jeg går udfra at du kan tage betrækket af og farve det. jeg ville vælge en mørke grå farve for at være sikker på at det bliver lysegrå og rimmelig ens.
jeg ved ikke hvordan det er i din by ,men i min by Århus er der Huset hvor man kan *gøre det selv * med mange ting bl.a. batik. mon ikke du kan finde et aktivitetshus eller hvad end det hedder nu om dage, hvor du kan få lidt assistance?
go fornøjelse

p /p
Jeg vil da også sige, at det andet indlæg rettede lidt op på det første. Men du kunne jo også skjule de værste steder med løse puder - flis-tæpper, lave et betræk af lagenstof - det er jo løse hynder. Og ellers er dæmpet belysning, og "glemme problemet" også en måde at aflede opmærksomheden på. Når den så har været igennem nogle fester med spildte øl - rødvin drinks osv, og du i værste fald engang står og skal skille dig af med den - ja så vil den pludselig vise sig at være dit kærste eje.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Citat fra bahaman

jeg tror den ulykkelige person søgte hjælp og ikke bebrejdelse og bagklogskabwink.
jeg går udfra at du kan tage betrækket af og farve det. jeg ville vælge en mørke grå farve for at være sikker på at det bliver lysegrå og rimmelig ens.
jeg ved ikke hvordan det er i din by ,men i min by Århus er der Huset hvor man kan *gøre det selv * med mange ting bl.a. batik. mon ikke du kan finde et aktivitetshus eller hvad end det hedder nu om dage, hvor du kan få lidt assistance?
go fornøjelse


Nu tror jeg ikke lige der er nogen her, som hverken bebrejder nogen eller forsøger at være bagkloge, men hvis du læser det første indlæg i tråden, samt den annonce på DBA.dk - så kan du muligvis forstå div. reaktioner.

Nogle ville muligvis også se det fra en humoristisk vinkel, istedet for at antage det som bebrejdelser og bagklogskab, men sådan er vi jo forskellige.

Der findes farve man kan benytte til stof i en vaskemaskine - ikke at jeg har nogen som helst erfaring med dette og aner ikke hvordan og hvor ledes det fungerer, men det er måske en mulighed for at få rettet lidt op på farverne - om det så skal være grå eller grøn ;-) Som jeg også har svaret den mindre glade spørger i en privat besked, som jeg modtog efter mit indlæg længere oppe - jeg skal forskåne andre brugere for citater fra denne besked


*deler kiks ud*


Hej Gizmo

Som uddannet skrædder(bla.) vil jeg lige komme med et par råd som jeg håber du kan bruge. At blege/indfarve stoffet kan stort set ikke lade sig gøre da det meste er fastmonteret på selve sofaen. Og lave et overtræk til den vil koste mere end selve sofaen da stof (alt afhængig af kvalitet og materiale) koster en del pr. meter. Og hvad jeg umiddelbart kan se ud fra tegningen skal der bruges min. 7 meter stof til 100 kr. og opefter.
Jeg tror at det er bedst at sælge den igen og finde den du søger.

Hilsen Missy
se nu ligner det jo noget smile nu er der noget at gå ud fra.... og nej hvor er der bare noglemænd der kan træde i det men det da rart at vide der er andre der godt kan forstå at jeg er ked af det nu må vi se hvad det her bliver til skal nok tage et billede så i alle kan se den når den bliver færdig...
tusinde tak for hjælpen....smile

kamilla

(der er ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar)
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også