sofa til ombetræk hjælp er meget ked af det

åh åhhhh jeg har lige købt en hjørne sofa den skulle have været lysegrå men viser sig så at være lyesgrøn og så ligner den en der har stået i sollys i 20 år jeg er bare så ked af det ved ikke hvad jeg skal gøre men noget må der gøres nu vil jeg prøve at se ad om jeg kan lave et betræk den kan læges ud over er der nogle der kan hjælpe mig med det ville jeg blive super glad har virkellig brug for det tak.....

hilsen en ulykkelig gizmo sad
i kan se sofnaet på det links
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=51621965

kamilla

(der er ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar)
åh åhhhh jeg har lige købt en hjørne sofa den... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener at jeg har set et gørdetselv-program hvor de malede stoffet på en sofa....? Vil ikke stilles til ansvar for det, men er ret sikker på at det var det de gjorde....

mvh jan
Citat fra Missy72

Hej Gizmo

Som uddannet skrædder(bla.) vil jeg lige komme med et par råd som jeg håber du kan bruge. At blege/indfarve stoffet kan stort set ikke lade sig gøre da det meste er fastmonteret på selve sofaen. Og lave et overtræk til den vil koste mere end selve sofaen da stof (alt afhængig af kvalitet og materiale) koster en del pr. meter. Og hvad jeg umiddelbart kan se ud fra tegningen skal der bruges min. 7 meter stof til 100 kr. og opefter.
Jeg tror at det er bedst at sælge den igen og finde den du søger.

Hilsen Missy


Hej Missy.
Som jeg i et tidligere indlæg har skrevet kan det godt lade sig gøre at farve og blege det selv. Og da 75 % af sofaen består af løse hynder vil det være en rimelig løsning for Gizmo.
(Uddandet Dameskrædder Bla.)

V.h. Håndværkeren
Skal de resterende 25% så ikke indfarves? Og materialet kender vi stadig ikke noget til.....
De resterende 25 % kunne være bomuls lagen i eks. mørkgrå.
Og du ved også at i vore dage er det meget få metrialer der ikke kan farves, det er faktisk kun ren nylon der ikke er modtagelig for farve. Men stof på møbler af i dag er for det meste en blandnings vare for at give det stor slidstyrke og for at stoffet ikke ændre facon når det bruges jævnligt.

V.h. Håndværkeren
Forslag til en billig løsning:

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Muhahaha :-D

Og det er garanteret en løsning der virker :-D


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også