Støbning af beton op mod eksisterende trægulv

Hejsa,

Jeg har fjernet mit gulv i køkkenet og udviddet køkkenet lidt ind i stuen. Stuegulvet (trægulv) er savet over og jeg er ved at være klar til at støbe beton i det nye større køkken.
Begge gulve har et eksisterende betonunderlag, ca 16 cm under normalhøjden. Trægulvet er lagt oven på strøer, som igen ligger oven på lidt tagpap, træ og mursten. Jeg har tænkt mig at støbe det nye køkkengulv helt nede fra det eksisterende betondække.

Men hvad skal jeg gøre for at betonen ikke render ind under stuens gulv? Kan jeg sætte en række mursten ind under træ gulvet (uden at de når helt op, så jeg ikke får en kuldebro) og sætte en 2cm flamingoplade på tværs for at lukke af? Eller er det noget smatere man kan gøre?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Murstenene sætter du vel i noget mørtel el.lgn., så de ikke skrider ind?

Men ellers ville jeg gøre nogenlunde som det du beskriver, plus, og det er derfor jeg skriver, dæk meget grundigt af med god plastic op mod trægulvet.

Jeg ville lægge plastic en halv meters penge ind under betonen, folde det op langs de støttende mursten, og så ind over trægulvet, alt sammen for ikke at tilføre fugt til trægulvet.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg fik hjælp af en murer til et lignende støberi, og han satte bare et brædt i som "kant", foruden plastic som KTM skriver; brædtet var lige til at trække op bagefter, så der blev den obligatoriske afstand til trægulvet så det kan arbejde

MVH Jacob
Hej begge to,

Tak for Jeres svar. Jeg tror jeg vælger træ-modellen for så er jeg fri for at vente på at mørtelen tørrer :-)

Jeg skal lige være sikker på at jeg forstår det med plastikken korrekt. Jeg starter med at lægge plastik inde under det nye beton gulv. Ved adskillelsen mellem træ og beton, fører jeg plastikken op og når jeg er færdig og betonen er tør, så skærer jeg plastikken af langs skillelinien mellem de to gulve. ikk?
Jeps! sådan :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

Kanon. Tusind tak for hjælpen :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis