Husbyggeri.

Så starter jeg mit husbyggeri af 190 m2 bolig. Jeg skal nok løbende ligge billeder ind af byggeriet. Der bliver lidt for en hver smag. Noget i træ, noget i 36,5 cm celleblokke og noget i mursten. Noget med fladt tag og noget med en ensidig taghælding med en facade på ca. 6m i højde. Men mulden bliver rappet af imorgen.

Billederne kan se her: http://www.123hjemmeside.dk/tagdaekkerclaus

Tagdækkerclaus.
--------------------------------------------------------------------------
Jysk Tømrer & Tagentreprise
7100 Vejle

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Så starter jeg mit husbyggeri af 190 m2 bolig. Jeg... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ikke meget som at kunne kigge ud over et område.. Og det må meget gerne være med fjordkig...
Jeg kigger da dagligt ud OVER fjorden (samme fjord som Claus) Men da skrænterne er så stejle omkring Vejlefjord kigger jeg over på skoven på den anden side af fjorden.. Ind over byen og ud langs fjorden. I klart vejr kan jeg se Treldenæs, med tilhørende vand (30 km væk). Tagryggen på en af de to rundkirker i Jylland (Brejning Kirke, den anden er vist Thorsager Kirke, på Djursland)

Og havde jeg midlerne til det, så boede jeg i vandkanten.....

Der er ikke ret meget som beroliger og beriger mere end at kigge ud på vandet.

MVH Njord
Citat fra njord

Der er ikke meget som at kunne kigge ud over et område.. Og det må meget gerne være med fjordkig...
Jeg kigger da dagligt ud OVER fjorden (samme fjord som Claus) Men da skrænterne er så stejle omkring Vejlefjord kigger jeg over på skoven på den anden side af fjorden.. Ind over byen og ud langs fjorden. I klart vejr kan jeg se Treldenæs, med tilhørende vand (30 km væk). Tagryggen på en af de to rundkirker i Jylland (Brejning Kirke, den anden er vist Thorsager Kirke, på Djursland)

Og havde jeg midlerne til det, så boede jeg i vandkanten.....

Der er ikke ret meget som beroliger og beriger mere end at kigge ud på vandet.
smile Ja nemli ja. Der er jo ikke noget så smukt som et kig ud over Vejle Fjord.... Laver nogle billeder når jeg har fået lavet etagedækket ind over stuen. biggrin

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Så er der lagt nogle nye billeder ind af monteringen af tagstål for tagdækning.

www.123hjemmeside.dk/tagdaekkerclaus

Hilsen Claus
--------------------------------------------------------------------------
Jysk Tømrer & Tagentreprise
7100 Vejle

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Hvor tykt er tagstålet? Kan man gå på det?
Du skriver ved det sidste billede at der skal 2 x 25 mm isolering på taget - kan det passe - det er 5 cm? Du skal vel op i 350 mm eller mere?
Citat fra ErikP

Hvor tykt er tagstålet? Kan man gå på det?
Du skriver ved det sidste billede at der skal 2 x 25 mm isolering på taget - kan det passe - det er 5 cm? Du skal vel op i 350 mm eller mere?


Tagstålet af 1 mm plader mener jeg. Skal nok lige undersøge det. Ja så snart det er skruet sammen i samlingerne er der lige så hårdt som krydsfiner og gå på.

De 5 cm isolering er bare 2 lag lagt ud med forskudte samlinger med en underpap lagt ud som dampspærre. Der kommer et kileskåret isolerings system ud hvor man beregner en gennemsnitstykkelse da det er et kilesystem. Men den skal dog overholde en U-Værdi på 0,16.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Annonce
OK, så forstår jeg bedre. Hvordan får du den øverste isolering (kiler) til at hænge fast? Jeg tænker på om suget ved en orkan kan løfte hele taget af, hvis det bare ligger ovenpå dit undertag i tagpap.?
Kan du evt. beskrive konstruktionen?
Citat fra ErikP

OK, så forstår jeg bedre. Hvordan får du den øverste isolering (kiler) til at hænge fast? Jeg tænker på om suget ved en orkan kan løfte hele taget af, hvis det bare ligger ovenpå dit undertag i tagpap.?
Kan du evt. beskrive konstruktionen?


Kileisoleringen bliver lagt ud over hele taget, så ruller jeg underpappen ud hvor jeg i hver bane underpap skruer nogle lange specialskruer med skiver på ned i stålet. Så brænder jeg underpap samlingerne sammen så taget er tæt igen. Derved er hele taget sruet fast til stålet. Så kan jeg til slut brænde en gang overpap hen over det hele bagefter.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Så er der lagt billeder ind af Facade montagen af H+H Jumboblokke.

Billederne kan ses på www.123hjemmside.dk/tagdaekkerclaus

/Claus
--------------------------------------------------------------------------
Jysk Tømrer & Tagentreprise
7100 Vejle

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Så er er lagt nogle flere billeder ind af facademonteringen.

Billederne kan se på www.123hjemmeside.dk/tagdaekkerclaus


Tagdækkeren

-------------------------------------------------------------------------

Jysk Tømrer & tagentreprise
7100 Vejle

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Så er de sidste billeder lagt ind af facademonteringen. Så nu er vi ved at være klar til at ligge spær op og få lagt noget tagpap på.

Billederne kan ses på www.123hjemmeside.dk/tagdaekkerclaus

Hilsen tagdækkerclaus

--------------------------------------------------------------------------
Jysk Tømrer & Tagentreprise
7100 Vejle

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis