Fejl i laminatbordplade fra Ikea...

Hej LDS.

Vi har haft vores laminatbordplade fra Ikea i 9måneder, og der er nu tre steder hvor laminaten slipper i bordkanten. Det er næsten ikke til at se, men man kan høre det når man tapper på det med en negl. Og man kan "løfte" lidt ud(en millimeter) i det.

Er det noget andre har været ude for?

Første forsøg på reklamation hos Ikea (telefonisk) var ikke heldigt, en dum kvinde blev ved med at sige at jeg skulle sende billeder ind af det, men det kan slet ikke ses på et billede...

Har overvejet at forsøge at lime det, men...
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
[Indlæg slettet]

MVH Njord
Hvad med at tage hende på ordet.. Og så lige tilføje en lille video til den mail du sender. Så kan de jo se både bordplade, og at fejlen ikke er umiddelbar synlig, men at der er klar lydmæssig forskel på hvor der er fejl og hvor ikke.

Kan du ikke komme til at vise at det også kan løftes op/ud så det kan ses på et billede. Tag fx en tandstik og brug den til at løfte med.. Så vil selv en millimeter kunne ses. Med closeup faktisk se ganske alvorligt ud.

Så vil de sikkert sende en teknikker, men det er vel også helt OK.

Hold fast i at en plastoverflade skal være lamineret fast på HELE fladen. Og du derfor frygter at den på lidt længere sigt vil løsne sig andre steder og en limning derfor ikke er nogen egentlig løsning, kun en midlertidig udbedring.

Så vidt jeg husker vil en ny garantiperiode iøvrigt starte når de har udbedret skaden. Så garantien vil ikke bare være udløbet om kort tid og du selv stå med problemet siden. Sørg dog for at dine klager er skriftlige, ellers vil det være svært at bevise der er foretaget en klage og siden en udbedring.

MVH Njord
Helt enig med njord i dette indlæg her, lige bortset fra at der kin er ny garanti på reparationen og ikke hele bordpladen med mindre de skifter hele pladen.

Hilsen Tagdækkerclaus
--------------------------------------------------------------------------
Jysk Tømrer & Tagentreprise
7100 Vejle

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Bordplader fra Ikea er noget skrammel - undskyld jeg er så direkte, men har lagt en del af dem på og det er noget bras. Deres laminet er endnu værre end deres træplader og det siger en hel del.

Selv i Silvan hvor bordpladerne også er billige er kvaliteten væstenlig bedre og der sender hovedkontoret trods alt en konsulent ud, hvis der skulle vise sig at være fejl i deres træbordplader eller højtrykslaminat.

Men ville nok også tage et billede og sende, selv om det overhovedet ikke er til at se hvad der er galt. Så ligger bolden hos dem.


Nyt i sagen:

Jeg gad simpelthen ikke til at rode med at sende billeder på mail, når man alligevel ikke kunne se noget!!!

Andet opkald til IKEA udløser et besøg fra en af "deres" håndværkere, uden nogen snak om billeder.... Godt så!

Vender tilbage med nyt, når han så har været her.
Nu har der så været en tømrer og se på bordpladen. Han mente at den ikke havde været varm nok da de varmer siderne på(smeltelim) Han varmede limen op med et strygejern, og nu ser det ud som om hullerne er lukket. Indtil videre er jeg godt tilfreds med reperationen, selvom den selvfølgelig aldrig skulle have været nødvendig. I kan se denne tråd som afsluttet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis