Identifikation

Jeg har fået denne påhængsmotor, men jeg har ikke ret meget forstand på både og påhængsmotorer. Den har stået 3 år i en fjor, hvor den ikke er blevet rørt. Gashåndtaget sidder fast, men selve motoren har ikke sat sig. Er der nogen der kender til den? Hvor mange HK den har? hvilken årgang den er fra? er det muligt at skaffe reservedele? Og bare sådan generelt. Jeg skal nemlig finde ud af om det kan betale sig at lave den. som i kan se på det ene billede kan jeg ikke tyde noget som helst ud fra teksten på siden, da det er slidt helt væk. Håber i kan hjælpe mig.smile

[ATTACH]5963[/ATTACH]

[ATTACH]5964[/ATTACH]

[ATTACH]5965[/ATTACH]

Hilsen Lillie
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er formodentlig en 15 HK motor fra slutningen af sidste årtusinde.

Hvis du har et godt værksted, ville jeg i dit sted stille og roligt skille alt bevægeligt ad og rense det i petroleum, skifte gas- og chokerkablet samt tændrør og benzinfilter, og så samle det igen, godt smurt med enten olie eller fedt, afhængigt af om det sidder udsat eller ej, og om det bliver smurt ved drift af motoren.

Husk også at skifte olien i transmissionen (nede ved propelleren), nu du er i gang.

Tror, du har en god motor dér, den skal bare vækkes til live igen. Sådan en motor burde ikke være svær at skaffe reservedele til, det er jo et anerkendt mærke.

Men den trænger virkelig til en kærlig hånd, også udvendigt.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis