Pillefyr hvad skal man vælge ??

Hej.

Jeg skal anskaffe mig et pillefyr til opvarming af min kælder .

Den behøver ikke at give varme fra sig da den kommer til at stå i et rum på
2 m2 jeg skal bruge den til at varme 2 radiatorer op samt ca 20m2 gulvvarme.

så den skal have en vand tilslutning og muligvis en brænder til fyrrings olie så man kan have lidt varme i kælderen hvis man tager en tur på skiferie smile

eventuel på længere segt føre jeg rør rundt til resten af huset.

og et sidste spørgsmål.

den skal jo have en skorsten så jeg har tænkt at føre ud gennem væggen og op langst husmuren eventuel op gennem taget ved tagrengen eller fører den uden om da der kun er ca en 40 cm fra husmur til tagrengen

på forhånd tak

Brian
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du sætter en kedel og et fyr op, som skal kunne klare hele huset senere, vil den blive for stor til kun at klare kælderen og det vil betyde dårlig økonomi og forbrænding med sod og skidt til følge.
Omvendt sætter du et tilpas lille fyr op til kun kælderen, vil det blive vanskeligt at klare det øvrige senere hen.
Hermed et link til et forum, der primært beskæftiger sig med slige sager.:
http://www.stokerpiller.dk/phpbb2/viewforum.php?f=11

Med venlig hilsen
ktm

 

Helt enig med KTM i at det eneste rigtige er at dimensionere kedel og brænder til hele huset

Hvis du med det samme tilslutter hele huset får du jo også en langt større besparelse allerede fra første vinter

Det med oliebrænder til backup for pillefyr er en saga blot-brænderne er efterhånden alle så gode at man sagtens kan rejse væk en uge - forudsat der er piller nok i tankensmile - de fleste pillebrændere er monteret med glødepatron så de selv kan stoppe og starte igen efter behov

Og så lige et ekstra pilleforum www.stokerforum.dk

Med venlig hilsen

Fladder
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis