3g

Er der nogen fra det ærede forum, der har kendskab til 3G og især, hvor meget de efterhånden dækker til brug for Internet?

Jeg har forsøgt at se på dækningskort, men kan ikke finde ud af at tyde det. I mit område kommer der på TDCs kort et symbol eller rettere 3 forskellige symboler op med: Inde, Ude og Under forberedelse, uden at meddele, hvilke der gælder.
Det føler jeg mig ikke særlig meget klogere af.

Samtidig reklameres der meget med at man kan tilslutte sin PC og køre via 3G på bredbåndshastighed.
Så kunne jeg fristes til at droppe mit fastnetbaserede Internet og så tegne et sådant abb. til ca. 300 kr. pr. måned.
Men dur det?
Belært af tidligere erfaringer, stoler jeg ikke særlig meget på udbyderne og deres floromvundne anprisninger.
Jeg har i dag bredbånd, men kun den laveste hastighed og kan 3G bare klare det, er jeg ovenud tilfreds.

Med venlig hilsen
ktm

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Jeg har siden februar benyttet mig af 3´s mobile internet.
Har valgt en 1,5mb løsning, til 299 om måneden.
Når det virker, så er det godt, og smart, men synes ikke helt deres dækning er så optimal, over det hele.

Det fås enten til usb stik, eller som pcmcia kort. 3´s sælger rådede mig til pcmcia kortet, men ved at sammenligne med kollegaer, så tror jeg at usb enheden er lidt bedre til at modtage, den er forbundet med en ledning, så selve antennen kan flyttes lidt væk fra computeren, evt op i vinduet.

Bor på Langeland, og her har jeg INGEN dækning på 3´s net, hverken inde, eller ude. Opholder mig en del i Lunderskov, og der er dækningene nogenlunde, til tider ryger man dog ofte af osv, men er lidt forskelligt fra dag til dag.
Har haft brugt det i større byer, Svendborg, Odense, Skanderborg, Esbjerg, og de steder har det virket ganske udemærket.

Håber ovenstående gav lidt af de oplysninger du søgte.

Mvh
Sømanden
Jeg bruger TDC's 3g netværk meget - er konstant på farten, og både mine mobile devices (N95 primært) og min pc (med vodafone indstikskort) fungerer ret godt - men selvfølgelig er der døde områder.

Priserne aner jeg ikke noget om (firma betaler), men jeg kan konstatere at jeg kan få forbindelse når andre ikke kan.
Jeg kan knkludere, at der er en rimelig chance for at det virker her og der, og måske vil kunne komme til at virke bedre i fremtiden.
Jeg må prøve at få TDC til at løfte sløret for, hvordan det virker på min bopæl.
Tak for input!
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Husk at se om du skal betale for antal Mb du downloader eller om det er flat rate.
Det kræver bedre signal til internet end til tale.
Dækningen på 3G netværk er forskellig for de 4 udbydere.

Mvh Thomas

Man skulle kunne bruge det ubegrænset til flat rate 299 pr. måned.
Her hvor jeg bor, skulle det angiveligt fungere ret godt med 1,8, hvad det så end er!!
Det skulle vist være bedre end det bredbånd jeg idag har med 528 et eller andet?
Ved man noget om, hvem der er længst fremme?
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Det er 1,8 Mb/sek.
528 er 0,528 Mb/sek.

Begge tal er op til og ikke et gennemsnit.

Hvis det er muligt så få fat i et 3G "modem" der understøtter HSDPA.
Det gør at det kan blive hurtigere fremover.

Mvh Thomas

Dvs at det skulle være ca. 3 gange så hurtigt som mit nuværende kobberbaserede????
Det var da imponerende!!!!(?)
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Reelt skulle det kunne understøtte op til 3,6 asyncront og 1,8 synkront - altså 3,6 downstream, eller 1,8 down og up. Men den teknologi er vist kun rullet ud i dele af kbh. lige i øjeblikket.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis