Dræbersneglens æg

I afstemningen omkring Dræbersnegle blev jeg spurgt om, hvordan sneglenes æg ser ud. Jeg lagde et par informative links med billeder deri...

Men jeg synes også, at vi skal have æggene med her i Lav-Have. Så jeg har idag taget et billed af noget af dagens "fangst" sammen med nogle snegle.

Dræbersneglen lægger naturligt nok sine æg på steder, hvor den har fred. Det har den eksempelvis under en parasolfod, som jeg flyttede her til morgen. Den har også fred under høje græskanter langs bede - derfor ligger jeg på alle 4 og flår kanter af i disse dage. Ikke grave, for hvor bliver æggene så af. Desuden er det også oplagt for den at lægge æggene i det høje græs ved stolper.

Der er masser af gemmesteder og jeg synes vi skal hjælpe hinanden herinde med at nævne de steder, vi rent faktisk finder æggene. Måske har du tænkt på et sted, som jeg i første omgang har overset...

Når jeg bruger en kruskaffetid og båndbredde på at få gang i æggejagten, handler det om, at æggene er sneglens fremtid i din have til næste år. Æggene vil snart klækkes, hvis ikke du finder dem først, for at blive til små snegle der overvintrer og fører plagen videre til næste år!

Vi kan ikke udrydde den. Men vi kan gøre en forskel i vore haver istedet for at sidde og græmmes over alt det, der ikke kan eller bliver gjort i det store og hele.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Genboen har en gravhund, der sørger for at deres have altid er nypløjet. De hævder at hunden er frisk på at æde orme, laver, snegleæg og lignende den finder undervejs. Snegle er den dog ikke interesseret - desværre.

Det er da en fin og miljøneutral eller økologisk bekæmpelse.
Jeg har dem i den grove barkflis.

Green

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis