IKEA skuffer i HTH-elementer

Vi flyttede i et næsten nybygget hus sidste år, men er meget utilfredse med kvaliteten af skufferne i køkkenet. De kører ikke helt ud, løber ikke let og har ikke det der smarte lukkesystem, som de fleste nye har i dag.

Vi har før haft et IKEA-køkken, som var klasser bedre end det vi har nu (fra HTH). Derfor vil jeg gerne skifte de nuværende skuffer ud til Ikea's, men beholde fronterne. Det kræver bare at jeg kan skrue fronterne rigtigt på, hvilket vist er en større opgave.

Er der nogen der har målene på IKEA's huller i skuffefronten? Altså hvor langt fra kanten skal de sidde, hvor stor er afstanden mellem de 3 skruer i hver side...

Ellers må jeg en tur i IKEA med en tommestok...

Mvh. AllanE
Vi flyttede i et næsten nybygget hus sidste år... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Endnu engang tak for hjælpen!

Og ja, HTH-højden er 70,4 cm, så jeg må lige tjekke målene inden jeg borer.

Men desværre er den indvendige bredde på elementerne ca. 56,8 cm, hvilket åbenbart er bredere end Ikea's - skuffen går i hvert fald meget stramt. Så nu prøver jeg mig frem med at sætte en metalklods/-skinne ind bag Tandembox'en og på den måde kompensere for de bredere skabe. Det ser ud til at virke fint med den nederste skuffe.

Mvh. AllanE
selve beslaget til at justere med er dårligere end HTH. Og ikea køre kun med stadard skinner men når vi snakker om 80cm skuffer så er skinnen kun på 30 kg og HTH er på 50 kg når den skal trække skuffen på plads
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis