Gulv under køkkenelementer ?

Hej,

Tror næsten jeg selv kender svaret, men vil da gerne lige bekræftes...

Skal have lagt trægulv i et køkken ... Gulvet skal ikke ligges under køkkenmodulerne vel ? (Køkkenet er ikke sat op endnu)...
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har det nu bedst med, at man ligger gulv under elementerne - gulvet kan som regel holde en del længere end køkkenet og den dag man udskifter køkkenet er det en smule surt der ikke er gilv under.


Det kommer jo an på hvilket gulv der skal lægges....
Er det et plankegulv der er gennemgående, fx ligger på strøer. Ja så skal der jo lægges gulv under.
Hvis det er et flydende parketgulv bør det vist ikke lægges under. En jeg ville nok selv gøre det trods alt....

MVH Njord
Jeg lagde i alle tilfælde plankegulvet ind under mine talrige køkkenelementer.
Det ville være lidt sløjt at spare de basseører.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hey.

Jeg har selv lige monteret køkken.
Jeg tegnede soklen op på gulvet og lagde fliser ud under forreste sokkelkant. Jeg var så heldig med at det passede med et lige antal fliser. Jeg ville egentlig også have lagt fliser hvor opvaskemaskinen skulle stå, men jeg fandt ud af at det lige nøjagtig passede med højden på noget klik-laminat jeg havde i overskud fra et af værelserne.

Soklen fik jeg savet hos en makker der har en tømrergeshäft, så de var helt lige. Bagsoklen fik jeg lavet 8 mm højere end forreste, da det var højden på fliserne.

Hvis jeg skulle have trægulv, ville jeg lægge det helt ud til alle vægge.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
prøv at læse caprinos tråd om køkkenelementer direkte på flydende gulv fra2005

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Annonce
Ser ud til at meningerne er mange (også når man læser caprinos tråd)...

Tror mest jeg hælder til at der ikke skaæ være flydende gulv under vores køkken.....

Tak for jeres input...

/Anders
Ville bare sige hvis du lægger gulv ind under køkken elementerne. så må du ikke sætte elementere fast til gulven
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis