Isolering

Jeg har nu bestemt mig for at jeg vil ligge isolering under mit tag, og en plade på til at holde det på plads.

Hvor finder man de billigste plader som kan bruges til dette og den billigste isolering...?


Jeg har lægter til at holde mit tag som er spånplader med tagpap, hvor dan skal jeg sætte disse plader korekt fast?

Og hvad skal jeg gøre ved lægterne, skal de have en speciel form for behandling?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hjælp mig nu, henter varer i morgen
[Indlæg slettet]
du skal ikke behandle lægterne hvis det er det du mener. angående billige mat. er det forskeligt fra buik til butik, det ved du sefølig godt , men med det mener jeg forskellige varer koster forskellig, og du kan ikke regne med alle varer er billigst i den samme butik.
så vidt jeg ved, i Århus, tagplader er lidt billigere i jem&fix. lægter i Lavpris tømerhandel og isolering er lidt forskellig efter hvem har tilbud på det, men muligvis Lavpris, måske bauhouse.

Men hvis du aldrig har prøvet det skal du alliere dig med en der har forstand på det.
Der er rigtig mange ting man skal være opmærksom på nå man laver om på taget.
Der skal udluftning så træet kan ånde, der skal befæstes sådan at taget ikke flyver med mindste blæs, der skal samlinger hvor det kræver så almen regn og slåregn ikke kommer under taget og danner dejlig miljø for svamp og råd.
Det er lidt en større projekt at gå i gang med , men held og lykke.
go fornøjelse

p /p
Hej tak for svaret, Jamen jeg får skam pro folk til at lave selve taget, det eneste jeg selv vil er at sætte isolering op indvendigt....
Annonce
du må ikke bruge spånplade som underlag for tagpap, det kan gå grueligt galt,det SKAL være VANDFAST KRYDSFINER ! spånplade suger fugt! og husk der skal være ventilation mellem isoleringen og taget!

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

så er jeg rolig igen. der skal være isolering og dampspære og til sidst loftsbeklædning , enten gipsplader eller loftsbrædder or what so ever.

Hvis det skal være helt rigtigt skal der minimum 200 mm. isolering og 25 mm. ventilation på det øverste side af tagkonstruktionen.
Dampspær er bedst placeret på 1/3 del fra den varme side , men det ikke alle der overholder dette norm.

du sætter isolereingen mellem bjælkerne, og kan fastholde det på 2 måder , enten en liste langs bjælkerne så de holder isolerineg, eller en række søm på bjælkerne og zigzak agtig trækker ståltråd så denne holder isoleringen på plads.

Hvordansnittet ser ud kan du på denne link:
http://www.rockwool.dk/sw62101.asp
på undermenuen brochurer download : den der hedder den lille lune , her er der udførlig forklaring.
go fornøjelse

p /p
Angående ventilation af tagkonstruktionen, er tykkelsen varierende og ikke altid 25 mm. Afhænger af det valgte tagmateriale og evt. undertag.....
jeg har ment minimum 200 mm isolering og minimum 25 mm ventilation.

p /p
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis