muldvarper

jeg har udbudende gæster i min have

jeg bor på landet og har en kæmpe græsplæne som vi er glade for ( bare ikke når den skal klippes 1½ time med havetraktor så er den fin igen )

men jeg har muldvarper i græsplænen rolleyes har prøvet de sakse men de er snu de bæster.. jeg hørte om nogle planter man kan plante i haven som holder dem væk men ka ikke huske navnet på dem..
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hører meget gerne om hvordan du slipper af med bæsterne...
Jeg har prøvet sakse, og af forskellige typer.
Har også snupper nogle muldvarpe, men tror det kun er ungerne der er gået i saksene.. der bliver ved at være "husdyr" i, eller rettere, under plænen...
Har også set nogle elektroniske dimser man kan sætte op, eller måske rettere ned rolleyes Det skulle så gøre at de ikke længere vil bo hos mig men sikkert henne hos genboen i stedet.....

MVH Njord
Citat fra njord

Hører meget gerne om hvordan du slipper af med bæsterne...
Jeg har prøvet sakse, og af forskellige typer.
Har også snupper nogle muldvarpe, men tror det kun er ungerne der er gået i saksene.. der bliver ved at være "husdyr" i, eller rettere, under plænen...
Har også set nogle elektroniske dimser man kan sætte op, eller måske rettere ned rolleyes Det skulle så gøre at de ikke længere vil bo hos mig men sikkert henne hos genboen i stedet.....


dem har jeg prøvet men virkning er begrændset på min plæne som er på størelse med 1 fodboldbane der skal mange til for at dække plænen

der er en blomst ( plante ) som de bæster ikke kan lide så de bliver uden for haven
Jeg har en plæne på lige godt og vel 700 m2 med en elektronisk muldvarpe skræmmer, og den er meget efektiv. (Købt i Aldi for 105,00 Kr.)

V.h. håndværkeren
Mon det er kejserkrone, du tænker på?
Den har jeg fået at vide skulle forhindre især mosegrise, men også muldvarper.
Jeg har den, men utøjet kommer alligevel en gang imellem, men jeg har andre midler, jvf et 7 år gammelt link! :-)

http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=38127

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg fandt en ultralydsskræmmer med solceller i en rodekasse hos Netto for en halvtredser og tænkte, nå ja, til den pris er skaden vel begrænser hvis skidtet ikke virker.
Nu har den siden foråret siddet i plænen ved sommerhuset, der plejer at have hyppige besøg af borebisser. Ud over i den del af haven der ligger fjernest fra skræmmeren har der ikke været skud siden.
Annonce
Hej LarsON.
Det må så være firbenede Borebisser du tænker på !

V.h. Håndværkeren
Min nabo køber nogle specielle kanonskral til muldvarper i tyskland, der går af, når muldvarpen røre dem, og de dør hver gang.
Jeg bruger dem ikke selv, og havde ikke tænkt mig at bruge dem.
Ved heller ikke om de er lovlige, "så jeg avler muldvarpene og sender dem til naboen"
Når du har en muldvarp der kun laver begrænset skade i din plæne og du så fanger den eller 2, så er teritoriet frit for andre muldvarper og du vil fange flere og der vil være endnu flere skud.
NB:i tidernes morgen gav det penge for halerne, og jeg fangede som dreng
muldvarpe...... i en grøft i nærheden satte jeg en fælde og da jeg var færdig
havde jeg fanget 73 på det sted...så motorvejen er ikke en ny opfindelse.

Med venlig hilsen

Søren
Hej

Jeg har faktisk været rigtig glad for mine muldvarpeskase. Hvis de skal virke skal saksene stå i gangen mellem 2 helt friske skud. Gangen findes ved at "søge" med en tynd pind, der graves ned og saksen pladseres og dækkes lidt til. En sort spand sættes over hullet, selvfølgelig med bunden i vejret. Det har virket godt hos mig.
vh Anders
hej
køb en gravhund efter jeg fik gravhund har jeg ikke haft mulvarper-mus-rotter-katte+postbude den tager det hele ggg
mvh fj
Du har sikkert også en flot græsplæne, med sådan en Gravmand H/H !
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis