Dell og bios

Hej alle - Kan nogen hjælpe, jeg har en bærbar PC, som jeg gerne vil ind og rette i bios. På en almindelig PC, IBM eller Lenovo, bruges f1. Jeg har prøvet
f1, f5, f8, f10, men intet hjælper. Er det en hel anden måde på en Dell. Grunden er, at der ikke læses på vores CD-drev.

mvh. Anne
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej på Dells stationære er det delet tasten man bruger.

mvh steen
Hvordan man kommer ind i en BIOS er 100% afhængigt af HVILKEN BIOS man har... Jeg har set BIOS'er hvor man skulle trykke CTRL+S (!!!)

Hvis du har problemer med at finde knappen, så prøv evt. at trykke på din "pause" kanp under boot sekvensen. Så skriver den nogle gange hvilken knap du skal bruge, og ellers som oftest, så kan du nå at læse BIOS/chipsæt informationen på skærmen, og så finde frem til en manual/vejledning fra producenten ud fra denne information.

MEN... Hvis der er tale om en "mærkevare" PC.. så kan du i 9 ud af 10 tilfælde gå ind på producentens hjemmeside, og indtaste dit modelnummer på PC'en, og så finde en brugsvejledning der kan give dig information omkring BIOS'en.
På de fleste maskiner kan man skrive en "helvedes" masse på tastaturet når den starter, så melder den nogen gange keyboard error, press et eller andet for at gå i bios. På dell er det oftest F2 eller tryk F1 for at fortsætte.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Citat fra olfertab

Hej alle - Kan nogen hjælpe, jeg har en bærbar PC, som jeg gerne vil ind og rette i bios. På en almindelig PC, IBM eller Lenovo, bruges f1. Jeg har prøvet
f1, f5, f8, f10, men intet hjælper. Er det en hel anden måde på en Dell. Grunden er, at der ikke læses på vores CD-drev.

mvh. Anne



Mange tak for svarene - det har hjulpet mig - Undskyld den lange svartid, men har været bortrejst
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis