skriveprogram

Hej jeg skal giftes og er ved at lave mine invitationer selv, jeg har fundet skriften jeg skal bruge, men jeg mangler et skriveprogram som jeg kan overføre det i og bruge skriften der. Er der nogle der ved hvad jeg skal have for et program.

Venlig Hilsen Anja
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Anja.

Har du prøvet det fine, lille program, som hedder WordPad, og som leveres med Windows (Ligger under Start - Alle programmer - Tilbehør)?

Det kan løse 98% af de tekstbehandlingsopgaver, vi har brug for som privatpersoner, og jeg tror også det sagtens kan lave en flot bryllupsinvitation til jer (Tillykke forresten).

Hvis skrifttypen ligger på computeren, kan du også bruge den i WordPad.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Jeg tror nu også mest på at dit problem skal læses som "hvordan bruger jeg den skrifttype jeg har fundet ?"

Det kommer jo så lidt an på HVOR du har fundet den. Hvis du har en .ttf fil, så uploader du den bare i windows, og starter word/wordpad/wordperfect/ami pro/open office/whatever og vælger skrifttypen.
Hvis du derimod har set skrifttypen på et reklameskift i bilka..... Ja så skal du først lige finde ud af hvad skrifttypen hedder før du kan bruge den.
Hej igen

Tak for at i vil svare mig. Men jeg har prøvet at overføre det til wordpad og den ville ikke modtage den skrifttype jeg havde fundet. Hvad kan være oversagen til dette?
prøv open office som er gratis
Annonce
Hej Anja.

For at bruge en skrittype du har hentet, skal den installeres rigtig, for at kunne bruges i diverse programmer. Hvis de ligger i en mappe, skal du åbne denne, så du ser nogle hvide ikoner hvor der står et par TT - sådan lidt forskudt.

Windows XP: Du skal ind i kontrolpanel og vælge 'Skrifttyper'. I boksen der er kommet frem, går du op i menuen, og klikker 'Filer' og vælger 'Installer ny skrifttype'. Her har du så muligheden for 'pege' på din nye skrifttype. Du har nok gemt den på skrivebordet.

I Windows Vista skal du vælge Kontrolpanel > Udseende og personlige indstillinger > og vælge 'Installer eller fjern en skrifttype'. I boksen der er kommet frem, skal du klikke på Alt-tasten > Filer > Installer ny skrifttype ...

Hvis man ikke har prøvet at installere skrifttyper før, kan det muligvis drille lidt. Men ved lidt fælleshjælp skal du se :-)

Svend Erik

Bygningssnedker

Hej

Tak for hjælpen det kigger jeg påsmile

Mvh Anja
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind