Hvor forhandles der plexiglas

Hej jeg er igang med et skrivebordsprojekt.. står og mangler noget plexiglas ca 150 mm tykt 60 cm bredt og 150 cm højt.. er der nogen som ved hvor det forhandles og eller hvor det evt. kunne afhentes gratis??
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En 15 cm tyk plexiglasplade, det er sgu en ordentlig moppedreng. I de mål du ønsker vejer den omkring 150 kg. Forhåbentlig skal den ikke op på femte etage.wink

Der er nok ikke mange, der har så tykke plader liggende som lagervare. Måske nogen der laver koøjer til u-både?
Citat fra ameralic

Hej jeg er igang med et skrivebordsprojekt.. står og mangler noget plexiglas ca 150 mm tykt 60 cm bredt og 150 cm højt.. er der nogen som ved hvor det forhandles og eller hvor det evt. kunne afhentes gratis??


Du ringer bare til den nærmeste plasticfabrik, så laver de det til dig ganske gratis og de leverer det naturligvis også uden beregning og tro mig montage er også med i prisen - hvis de imod alle odds skulle sige nej til det, så er alternativet muligvis google.dk wink


Rooolig. 1 kvm 12mm plexi, vejer ca. 15kg.... Han skal vel bruge ca. 0,9 kvm. Så du har sådan set skudt ca. 10x for meget..

Men sådan en kvm, koster nok en del. Et skud i tågen ville være små 1000,- Såvidt min hukommelse husker tilbage købte jeg noget 10mm i 60x60 og de kostede 200,- stykket.

Citat fra Lars ON

En 15 cm tyk plexiglasplade, det er sgu en ordentlig moppedreng. I de mål du ønsker vejer den omkring 150 kg. Forhåbentlig skal den ikke op på femte etage.wink

Der er nok ikke mange, der har så tykke plader liggende som lagervare. Måske nogen der laver koøjer til u-både?
Citat fra StenKrog

Rooolig. 1 kvm 12mm plexi, vejer ca. 15kg.... Han skal vel bruge ca. 0,9 kvm. Så du har sådan set skudt ca. 10x for meget..

Men sådan en kvm, koster nok en del. Et skud i tågen ville være små 1000,- Såvidt min hukommelse husker tilbage købte jeg noget 10mm i 60x60 og de kostede 200,- stykket.


Hmm...
60 x 150 cm = 0,9 m2
Du siger at 1m2 i 12mm vejer ca 15 kg.
0,9 * 15 = 13,5 kg
For at få 150mm af 12mm plader skal vi bruge 12,5 ~ 13 plader.
13 plader á 13,5 kg = 175,5 kg...
Såååå, det var ikke helt ved siden af biggrin

Men tvivler på at der skal bruges en 15 cm tyk plade - det bliver i hvert fald DYRT!! smile
Annonce
Steen hvor kommer de 12 mm fra?
Prøv i stedet dette lille regnestykke, hvor jeg har brugt de mål som Ameralic har opgivet (jeg har omregnet alle mål til samme målestok for at undgå forvirring. Jeg har valgt decimeter, da det passer fint i forhold til kilo):

En plade er 1,5 dm tyk (150 mm), 6 dm bred (60 cm) og 15 dm lang (150 cm) og er lavet af plexiglas.
Plexiglas vejer ca. 1,2 kg/dm3

Hvor meget vejer pladen?

(1,5 dm x 6 dm x 15 dm x 1,2 kg/dm3 = x kg)
Okay okay.. Jeg giver kvajbajer.. 150mm var blevet til 15mm i mit hoved... Beklager dybt..
Skål Sten, og god weekend :-)

(og jeg er enig med dig i, at hun næppe mener en 15 cm tyk plade, men det var det hun skrev)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis