Vådrum

Jeg skal have lavet et helt nyt badeværelse. Er der nogen pris og kvalitetsmæssig forskel på vådrumssikringer? Skal jeg vide, hvilken vådrumssikring jeg vil have, inden jeg får håndværkere ud for at give tilbud?
...og så lige et sidste spørgsmål: Er der nogle, der har gode erfaringer med murer/vvs'er, som har kunne arbejde sammen og styre deres arbejde selv?

Håber nogen med badeværelseerfaring kan give et par tips!
Mange hilsener, Kristine
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Altså hvis du INSISTERER på at få "en anden" til at lave det. Så skal du få ENTEN mureren eller VVS'eren til at give en pris på en total entreprise, så det er HAM der står for samarbejdet. Hvis du skal holde styr på dem begge, og vide hvem der er færdige med hvad og hvornår, så laver du ikke andet end at ringe frem og tilbage mellem de to parter og finde ud af hvornår de giver at dukke op næste gang. Dit badeværelse risikerer at blive uger, hvis ikke MÅNEDER undervejs....

mht. vådrumssikring, så ved jeg ikke lige hvad der findes, men jeg har lige lagt en med LIPs (jeg bruger også LIP til resten af badeværelset), og den er jeg ok tilfreds med, lige bortset fra at tapen ikke er selvklæbende, og at der følger meget lidt spartel med til et sæt.

Jeg tror nu ikke at du skal tænke så meget over mærket, som det faktum at du faktisk FÅR en.... Det er nemlig ganske normalt i ældre byggerier at der IKKE er vådrumssikring.

Herudover, så er det bedste råd jeg kan give:
GENNEMTÆNK dit badeværelse inden du får det lavet... Ned til sidste detalje. Hvis du vil have en blomst i vindueskarmen, skal der så laves ekstra plads ? Er der i det hele taget en KARM med i dit udbudsmateriale ? Hvad vej skal fliserne vende ? Skal de lægges i mønster ? Vil du have en flise på gulvet, og en anden på væggen ? Har du husket at finde en stærk brudstyrke til fliserne på gulvet ? Hvordan skal dine baderumsmøbler se ud ? Skal spejlet være I væggen eller PÅ væggen ? Hvor stort skal det være ? Vil du have baldakin, bagbelysning eller sidebelysning ?

Og sådan kan spørgsmålene fortsætte..... SØRG for at have orden i det HELE, og skriv det ned, eller tag diskutionen med din murer INDEN han går igang.
Det med at få mureren eller tømreren til at stå for det hele lyder jo i teorien fint nok, men nu kræver det jo så at de har totalentreprise hvilket er ret så sjældent.

Vådrumssikring: Jamen det med mærket er jo ikke så interessant, men der er forskel på hvad der skal benyttes hvis det er nystøbt gulv eller gammel beton der skal sikres på. Yderligere skal vådrumssikring og fliseklæb samt fuge være fra samme fabrikant hvis man skal sikre sig at fabrikanten vil give garanti.

Som udgangspunkt har jeg det sådan, når jeg arbejder på et badeværelse, så tager jeg min VVS-mand i hånden, når der er behov for ham - og det er yderst sjældent der er brug for ham mere end 1 enkelt dag - så store er badeværelser heller ikke :-)


Jeg kan kun på det kraftigste tilslutte mig de 2 foregående svar, dog vil jeg meget, meget stærkt tilråde, at du får et totalentreprise-tilbud.

Afhængig af type badeværelse, får du let brug, for beton, murer, tømrer, vvs, el, gulvlægger ved evt. vinyl, glarmester m.fl. nogle gange blot en time ad gangen.

Hvis du absolut ikke vil lave det selv, kan jeg garantere dig for at du bliver sindssyg i flere afdelinger med at holde styr på disse rare og fortravlede mennesker, der måske ikke allerlængst fremme i skoene for at køre ud til dig for en enkelt times arbejde lige når det passer dig.

Planlæg og mål i det uendelige, kig dig grundigt omkring, se andre folks badeværelser også i detaljer, tal med nogle, der har prøvet det før,
sagde ktm, der egenhændigt har lavet 4 badeværelser i nuværende hus efter SBI-anvisninger!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej
Her i forum er vi nogle stykker der har lagt billeder af vores badeværelse ind.
Måske du kunne bruge noget af det til inspiration. Den hedder:
Vis mig dit badeværelse!
Der er også mange andre badeværelse emner, hvis du søger under badeværelser.
Søren

Med venlig hilsen

Søren
Annonce
Tak for de gode svar. Vi har nu tænkt os at gøre meget af det selv, men jeg regner med, at få håndværkere til at støbe gulvet, flytte vandrør og faldstamme og ændre en bærende væg. Men kan man overhovedet støbe fundament til et vådrum selv?
Ja det kan man , men det kommer jo an på jeres muligheder og jeres
erfaring og evner.
Jeg har gjort det selv 2 gange, og det blev rigtig godt, men selvfølgelig bedst anden gang, for man bliver jo perniffen med tiden, og så får man det som man selv vil have det.
mvh
Søren

Med venlig hilsen

Søren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også