Beslag til regnly?

Ved nogen om/hvor man kan købe kraftige beslag til at lave et regnly med?

Jeg forestiller mig en form for overdimensionerede hyldeknægte men vinklet fx 70-80 grader i stedet for 90, så regnvand løber af. Taget kan man så lave efter eget valg, trapez-plade/træ+tagpap/tegl/etc.

Det skal bruges over min bagdør.

/Henrik
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Forestiller du dig noget hen ad en retvinklet trekant, der går vinkelret ud fra væggen på undersiden og med den lange side som den nedadskrånende del, som taget skal ligge på?
Dem kan du da selv lave af træ eller svejse sammen af noget profiljern for den sags skyld. En på hver side af indgangen. Lidt bærelægter på tværs mellem de to "halvspær" og derefter på med taget. Hvis du laver dem selv kan du jo så dimensionere dem til at give lige præcis det udhæng og fald som du ønsker.
Hvis ikke du skal mere end en meter ud fra huset og du har god hældning på, så der ikke kommer til at ligge alt for meget sne på kan du formodentlig klare dig med 45x75 lægter. Men hvis du a.h.t. afstanden mellem halvspærrene er nødt til at anvende bærelægter der har større dimension bør spærtræet have mindst samme dimension for ikke at konstruktionen ser for komisk ud.
Tak for jeres svar!

Lars ON, jeg kunne godt lave det i træ - men jeg vil helst have en "let" konstruktion, med minimalt vedligehold. Fx i galvaniseret eller rustfrit stål.

Mogens/m&&, det jeg er ude efter er noget i stil med den nederste ("Enkelt skärmtak"). Men altså helst metal.

FAG, Icopals Fastlock Uni Regnly er nemt, men ikke lige min stil med det buede tag.

/Henrik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis