Espalie i haven

Hej alle jer GDS folk

JEg er ved at få sat en smule skik på haven rundt om vores hus. Min plan er at jeg gerne vil dele haven op i små "sektioner" så jeg ligesom kan gøre den ene del færdig inden jeg går videre til den næste.

Til at dele op med har jeg lavet et par espalieer (garanteret stavet forkert wink )

Hvilken stedsegrøn plante kan jeg sætte op af min kommende "grønne væg"?

Jeg har enkelte krav, dels skal den være næsten vedligeholdelses fri og så må den gerne være hurtigtvoksende.

Håber i vil hjælpe et nyt medlem af siden

Hilsen Knægten

He walked silent and peacefully around the corner

Oversat

Han vandred sidelæns og pis-fuld rund i kornet
Hej alle jer GDS folk JEg er ved at få sat en... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Espalieret er lavet af trykimprægnerede Reglar på 38 x 75 mm, der står med den smalle kan mod hinanden. Alle fire sider er skåret i smig så det bliver en lukket firkant. Jeg har så boret huller i de indvendige sider som passer med et stykke rionet med masker på 150x150mm og Ø6 mm i tykkelsen på den måde er der rigtigt godt hold i konstruktionen. Espalieret er så væg-hængt på gavlen af min lade med afstandsstykker på 100mm for ikke at drage unødvendigt fugt op af ydermuren. Under er der selvfølgelig et bed, som er belagt med bark-flis for at mindske lugningens omfang

Der er så også opstillet diverse "skillevægge" rundt i haven, hvor opbygningen er den samme, de er blot skruet op mellem to 3x3" stolper

Kan varmt anbefale den måde at lave det på...nemt og god hygge med noget kaffe ude i værkstedet ;-)

Og mange tak for velkomsten, har vandret lidt rundt i de forskellige fora og fundet gode svar på mange ting der har undret mig. Jeg føler mig dog lidt som en pur-ung uvidende knægt blandt alle de mange folk herinde, og deres kæmpe repertoires af GDS viden... Men kan jo nå at lære meget endnu, er jo kun 21

Ser frem til mange gode stunder herinde

/Knægten

He walked silent and peacefully around the corner

Oversat

Han vandred sidelæns og pis-fuld rund i kornet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis