Mosbelagte fliser Lav-Det-Selv 3049 25-03-2000 00:16 Hjælp søges til at fjerne/forhindre mos på havefliserne. De ligger ikke iskygge 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Lav-Det-Selv Trådstarter 3049 25-03-2000 00:16 Hej JetteJeg ved godt det lyder som en dårlig vits...... men der er faktisk en tingsom virker og som er både miljøvenligt og billigt.Vi bruger det på min arbejdsplads,- som er DKs største gartnerskole.Svaret er hvidtøl !Nogle stoffer i øllet virker opløsende på mikroberne, så de fjernes megetment med en opvaskebørste f. eks. fra store sten og lign.væd fliserne med øllet. Lad derefter øllet sidde 2 - 3 minutter. Er dermeget tykke lag skrabes de af først. det virker også på emaileredeoverflader som f. eks. postkasser.PS mine kollegaer i de andre afdelinger troede heller ikke på mig ! - detgør de dog idag. Ideen skal egentlig krediteres vores parkansvarlige - HanneSøgård.Med venlig hilsenHans I. HansenBeder Gartnerskole
Lav-Det-Selv Trådstarter 3049 25-03-2000 00:17 Tak for hjælpenJa det lyder lidt komisk, men jeg forsøger, og du får en tilbagemelding omresultatet.mvh Jette
Lav-Det-Selv Trådstarter 3049 25-03-2000 00:17 prøv at skrubbe dem med en hård kost, efter at du har spredt noget groftgrus.Pernille