Ram udvidelse af HP Pavilion zd8000

Hej alle

Er ikke ekspert i EDB, så derfor søger jeg et godt råd hos jer. Jeg har en HP Pavilion zd8000, der er dog et klistermærke som siger zd8050!!!!
Jeg vil gerne have ram udvidelse og har kigget rundt på nettet for at finde frem til hvilke jeg tør bestille, for tror nu godt det kan betale sig at købe over nettet, blot man får de rigtige og her håber jeg I vil hjælpe.

Har set at der er to muligheder 1gb med 400htz og en med 1gb med 533htz, og så er det jeg er forvirret, hvem kan sige mig hvad der skal bruges?
ps. jeg tror jeg køber Kingston er de ikke de bedste?
Hilsen PH1
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mærket er ligegyldigt. Bare ram'en passer til din PC. Du skal bruge 400Mhz DDR2 ram til en pavillion serie 8000. det er nok billigere at købe 533Mhz, da den er bagudkompatibel. Så gør du bare det.
Hvis du VIL have "original" ram, så skal du have noget er der certificeret til at være HP produktnummer 374726-001
Citat fra Twist

Mærket er ligegyldigt. Bare ram'en passer til din PC. Du skal bruge 400Mhz DDR2 ram til en pavillion serie 8000. det er nok billigere at købe 533Mhz, da den er bagudkompatibel. Så gør du bare det.
Hvis du VIL have "original" ram, så skal du have noget er der certificeret til at være HP produktnummer 374726-001

Jeg skulle købe ram til min kærestes bærbare DELL og jeg var også lidt i tvivl i starten. Jeg skrev en mail til DELL's hotline og spurgte om jeg kunne bruge andre mærker end DELL's branded ram. De svarede at det kunne jeg godt, men at jeg ikke ville få DELL's garanti for ram'ens funktion, hvis jeg købte ikke-DELL-certificeret ram.

Fint, jeg købte en stang Kingston ram, som var det billigste jeg kunne finde og det virker aldeles fint. Jeg er fløjtende med DELL's garanti, for den er udløbet alligevel.

Så det eneste du skal finde ud af er, hvilken ram du skal købe. Mærket er underordnet, så køb du bare det billigste.

HP og DELL laver nemlig ikke RAM, de køber bare retten til at komme deres navn på og sælger det lidt dyrere, som "certificeret" - mærkevare ram.

Jeg kan anbefale - SISoftware Sandra Lite, som kan fortælle dig, hvilken RAM du har:

http://www.download.com/SiSoftware-Sandra-Lite/3000-2086-10556571.html?part=dl-SiSoftwar&subj=uo&tag=button
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis