Trægulv, gulvvarme og fjernvarme i nyt hus

Min kone og jeg skal til at bygge hus. I huset skal være træ- og klinkegulve, og alle rum skal opvarmes fra gulvet med fjernvarme, dvs. vand.

Da vi har små børn, forventer vi, at gulvet får nogle knubs. Derfor tænker vi i en billig løsning med parketgulv eller lignende.

Kan I give mig et par hints om, hvilke materialer (leverandører) det kan sættes sammen, så ønskerne om trægulv, vandvarme i gulvet og lav samlet pris alle bliver opfyldt?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen det er da ikke så svært.... Det er jo "bare" et spørgsmål om at finde noget træ der kan klare gulvvarme (op til ca. 27 grader), og så skal du ellers bare derudaf med PEX-rørene. Du bør dog nok lægge dine rør i beton'en hvor du kan komme afsted med det. Alternativt, så kan du bruge varmefordelingsplader. Du kan få sæt der "kun" stjæler 2 cm fra din loftshøjde (16mm PEX), hvis du allerede HAR lagt beton'en.
Jeg har valgt et "billigt" klik-gulv og limet det. Det holder fint og knirker ikke, ok... Overfladen er måske ikke voldsomt slidstærk, men det VAR altså også billigt. Du kan evt. kigge på nogle parketgulve med træ istedet for laminat, dem kan du jo også slibe/lakere/sæbe eller hvad du nu får brug for på et senere tidspunkt, men så bliver prisen nok lidt højere... Søg og du skal finde.
Tak for et nyttigt svar med mange gode hints.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis