Gasbeton & 42 fladskærm

Hej,
Jeg har idag sat min nye fladskærm på væggen, og har i den forbindelse købt et Harald nyborg beslag. Og i Bauhaus har jeg købt det de kaldet "Metalhulrumsplug" - dem har jeg placeret 8 stk i bagpladen der holder TV'et.

Jeg er dog blevet noget nervøs for om det kan holde tv'ets vægt. Det virker stabilt, men på den anden side er væggen jo gasbeton. Er der nogen der ved om det er stabilt nok?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Man kan få specielle gasbetonplugs, der ekspanderer midt i væggen. Disse har den fordel at du ikke risikerer at dit tv falder ned og tager halvdelen af væggen med. Hvor meget vejer skærmen?

Med venlig hilsen

Anders

Hej Anders,
I manualen siger den 27 kg... Det føles dog tungere:-)

Jeg havde prøvet de gasbetonplugs, men når jeg prøvede at skrue boltene ind drejede plugsene rundt, og jeg kunne ikke rigtig få det til at side fast.

Så derfor gik jeg i bauhaus og de anbefalede disse som en mulighed.
Jeg tror ikke du skal gøre dig de store bekymringer så, da din skærm hænger så tæt på væggen. Det havde nok været værre hvis det var den "gammeldags" model tv på et tv-ophæng.

Mht. dine "gamle2 plugs har du måske boret hullerne for store? Jeg har i hvertfald aldrig oplevet at gasbetonplugs roterer i hullet wink

God fornøjelse med dit store nye tv.......... (bitter hilsen fra studerende med surt gammelt billedrørs-tv biggrin )

Med venlig hilsen

Anders

Hej Anders,
Hvis du bare vidste hvor lang tid jeg har sparet for at få råd til det tv. + alle de timer der er gået til, for at overbevise konen om at det er en god ide :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis