Hul igennem på "stoppet" stophane

Hej, vi har lige været på ferie, og i den forbindelse lukkede jeg for vores haner til opvasker & vaskemaskine.

Nu har vi fået vasket ferieklunset, og nu skulle opvaskeren igang, men den meldte fejl, var først bange for det var aquastoppen der var stået af, men efter at have byttet rundt på stophanerne, er der nu hul igennem også til opvaskeren (gudskelov :p).

Men hvad dælen kan der være galt med den hane der ikke virker, det er bare sådan en simpel hane man drejer for at tænde og slukke, har prøvet at give den et dask med en rørtang, jeg tænkte der måske sidder en låsemekanisme i, men uden held.

Den ligner mest sådan en fætter som denne:

http://www.billigvvs.dk/Ventiler_og_Haner/Aftapventiler/c1c452a59967134116f3377b4096ac88.html

Nogle bud på en evt. diagnose, eller skal jeg bare ringe efter VVS´eren med det samme ?

Mvh.

Kim
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hey.
Nu kan jeg sq ikke lige huske hvad det var Den Gamle sagde... men det var noget med at pille den lille blå eller røde prop ud og fjerne skruen. Så kan man pille drejehovedet af og komme til noget ala det der sidder i en termostat på en radiator. Den lille pal skal have lidt motion og motivation (Du kan evt. true med at smide den på genbrugspladsen...) og så skulle det virke.

Aner ikke om det virker, men Den Gamle plejer at vide alt muligt mærkeligt!!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
den sætter sig oftes,
du kan gøre 3 ting

den ene er at tager en hammer og slå forsigtgi på siden af den gerne begge sider, men ikke for hårt.

den anden ting er at du kan lukke for vandet der til og så piller du den blå eller røde knup ud, der under sider der en skruge, skrug den ud. og så kan du med en skiftenøgel skruge på den 6 eller 8 kantet der inden under, så du får den løs, den kan skiftes.

det 3 du kan gøre skift hanen ud til en ny udgave som virker. de der gamle skifter jeg altid når jeg kommer ud til mine kunder, det er 9 ud af 10 der er lige til skrot kassen

M.V.H. Martin
Held og lykke med projektet
Hejsa..
Hvis du endnu ikke har prøvet noget af det omtalte, kan du (hvis du har en luftkomprasser) prøve at lukke for vandet, og puste luft gennem afløbsstudsen... det kan måske også løsne skidtet..

Mvh Jan J
Få skiftet den, ellers står du sikkert med samme problem næste år.

www.VVS-Shoppen.dk VVS til bl.a. badeværelse og køkken. Ring til VVS-shoppen.dk på 87 37 40 30.

www.VVS-tips.dk VVS tips til dig der vil gøre det selv
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis