Erfaring med "ip telefoni"

Nogen der ahr erfaring med de forskellige udbyder, såsom Cybercity, Telio, foni og andre?

virker det? hvordan er kvaliteten osv.

\René
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har Skype, der er noget nær gratis.

Taler 2 Skype abonnenter sammen er det totalgratis. Jeg har en ven i det spanske også med Skype, som jeg jævnligt taler med og det er rent faktisk gratis.
Har ringet til USA, Kina o.a. til alm. fastnetbrugere og det koster så minimalt, så det nærmest er ingenting.

Det er lidt sløj lyd og nogle gange med ekko, men det bliver bedre og bedre. Jeg har dog ingen telefon, men bruger et sløjt headset eller bare min PCs mikrofon og højttalere.

De store IPanlæg volder vistnok en hel del kvaler. Spørg f.eks. DR.

Jeg overvejer stærkt at sløjfe min fastnetforbindelse og så udelukkende bruge IP og mobil.

Med venlig hilsen
ktm

 

Citat fra rene2

Nogen der ahr erfaring med de forskellige udbyder, såsom Cybercity, Telio, foni og andre?

virker det? hvordan er kvaliteten osv.

\René


her i huset har vi TDC ip telefoni, og der er obsolut ingen forskel at høre fra den gamle fastnet fon. klokke klar lyd.

jeg fik også forklaringen fra TDC sælgeren hvorfor tdc´s ip virker bedre end dem der lejer sig ind på tdc´s net.
i tdc´s løsning er der på forhånd sat 128 k, af alene til tale og derefter kommer den hastighed du nu har på dit bredbånd. hvorimod andre udbydere må tage af hastigheden fra dit bredbånd for at du kan tale i telefon.

og nej jeg har hverken aktier eller er ansat i tdc, er blot en tilfreds tdc kunde:p

mvh
Gert

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Hej

Tilslutter mig helt Gert. TDC bredbåndstelefoni er bare noget der virker. Der er absolut ingen forskel at høre i forhold til alm fastnet telefoni.

mvh Anders
Jeg har IP gennem min udbyder (fullrate), og det virker ofte.... Men ikke altid. Jeg oplever måske på 1 ud af 20 samtaler at der kommer afbrydelser... Nogle gange af meget kort varighed, men også nogle gange så slemt at man må ringe op igen.
Herudover så virker det fint. Meget bedre end skype (omend lige kr. 30,- dyrere om måneden). Jeg vil nu dog nok også mene at TDCs IP telefoni er en del bedre.. Men de har jo også lidt mere erfaring at trække på, og nok også råd til lidt bedre udstyr end de små spillere på markedet. Tilgengæld er de også de dyreste...

Så min konklusion: Ja, IP telefoni virker... Men du får hvad du betaler for. Højere pris=bedre kvalitet.
Vi har IP telefoni hos Cybercity, vi havde lidt problemer i starten, med at vi ikke kunne høre dem vi ringde til og at de ikke kunne høre os. Men efter jeg ringed til Cybercity, skrued de op for lyden, så det har køre uden problemer siden.


Annonce
Vil tilslutte mig Karlsens problemer med Cybercity. Vi havde kæmpe problemer med dem i starten og på et tidspunkt fik de en uge til at rette problemerne med ekko, afbrudte samtaler, opkald som ikke kom igennem mm.

Vi ringede til dem hver dag i en uge, men de fik det til at virke og det har nu kørt uden nævneværdige problemer i over et år.

Cybercity tildeler også den båndbredde som skal bruges ved siden af internet delen.
Hej LSD'ere,

til Jeres orientering - i august i år fik jeg ændret min dial-up forbindelse til en 8 Mb bredbånd med IP-telefoni på fastnettelefonen - som gør-det-selv løsning.
Det var ret simpelt og fungerede endda først gang!
Ingen kvalitetsforskel på telefonen fra før - men internettet går nu ca 200 gange hurtigere end før med det gamle modem - det kan mærkes!

Pris kr. 468 pr. måned - og er ikke forbrugsafregnet, heller ikke telefonen, forudsat der ringes til 'alm. numre', mobil mv. koster normal takst.

Fik meget fin service fra TDC
mvh Leif biggrin

Her i huset har vi Tellio med ubegrænset opkald til hele norden og det meste af vesteuropa til 82.50 kr. om måneden.

Venligst Leif Carlsen.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis