Forståelig og klar tekst

Dejligt, når man i brugervejledningen på min PC kan forklare præcist og på godt dansk, så nu forstår jeg hvad der menes confused

Vise oplysninger om sikkerhedskatalog

Et sikkerhedskatalog er en signeret beholder, der indeholder hashværdier for andre filer og nogle gange flere oplysninger, f.eks. den understøttede operativsystemversion.

Mvh. JørgenE
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra JørgenE

hashværdier for andre filer


Pas du på at politiet ikke kommer og høster din HASH......

Eller forstod jeg det ikke heltrolleyes

MVH Njord
Jo, jo - ret fantastisk, og min computer lugter overhovedet ikke, så selv deres hunde kan vist få svært ved at finde det Microsoft har puttet i min PC. Men de har jo også puttet det i signeret beholder, så jeg vil starte med at fjerne bundstykket i min bærbar og så arbejde mig igennem computerens indre, til jeg har fundet den lille satan.

Mvh. JørgenE
At man oversætter det engelske udtryk 'container' med det danske ord 'beholder' er der vel ikke noget galt i, når det nu er en dansk beskrivelse.

Hash kender jeg ikke nogen dansk oversættelse af, så det må vel også hedde hash på dansk.
Hvis nogen er i tvivl om hvad en hashværdi er så se på

http://en.wikipedia.org/wiki/Hash_function

I øvrigt tror jeg nok, at dem, der ikke forstår det der er skrevet, heller aldrig vil få brug for det, så spring blot dette afsnit over.
Hvis det bare var enkelte afsnit, man ikke har brug for, var det til at leve med, men rigtig mange brugervejledninger, man bliver udstyret med, er så umulige at kloges på, idet de så åbenbart er maskinoversat fra engelsk eller endnu værre tysk, at man ikke kan kalde dem for en "dansk brugervejledning" som sælger er forpligtet til at levere.

Jeg har på det nærmeste kørt en hetz mod et stort online-dækfirma tidligere. Deres hjemmeside på såkaldt dansk og deres korrespondance, var så forfærdelig tåbeligt pga disse maskinoversættelser at det på det nærmeste var umuligt at tyde. Det var så ubehjælpeligt, at mange opfattede firmaet som virkelig dybt useriøst, og turde ikke handle med dem. Sandheden var og er, at det er et superfirma at handle med, hvor alt klapper 100% og ingen kan konkurere med dem på pris.
Dette viste jeg dem og relativt kort efter fik de rettet op på tåbelighederne, som jo i virkeligheden ikke betyder noget.
I dag begriber man alt på deres hjemmeside og deres korrespondance, og de nyder meget stor respekt alle vegne, undtagen hos deres konkurrenter.

mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Brugsforviring plejer jeg at kalde det som nogen påstår er en brugsvejlening, for nogen gange er de komplet umulige at forstå.

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis