MØlle

:p Hej
Er der nogle derude som skulle ligge inde med tegninger af en mølle i størrelse forhold 1:12 så må i gerne "råbe op"smile
Hilsen Jesper
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Halløj Mester!!

Emnet har været opppe før. Brug søgefunktionen. Der var nogle meget detaljerede beskrivelser/billeder/tegninger. Samt diverse links.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hej..

Er det en mølle noget ligende den her du har tænkt dig at bygge?

23042007054vn6.jpg
Hej
ja sådan en hvor stor er den ???
hilsen jesper
Citat fra Næstformanden

Halløj Mester!!

Emnet har været opppe før. Brug søgefunktionen. Der var nogle meget detaljerede beskrivelser/billeder/tegninger. Samt diverse links.

Næstformanden

Hej
Nu er det ikke lige en vindmølle jeg efterlyser men en ALM. mølle i størrelseforhold 1:12
hilsen jesper
Den er vel omkring 2m høj, med en vingefang på 3,5m.. Den er lavet udfra nogle tegninger der blev bragt i "Gør det selv" magasinet, den er bare 2 eller 3 gange så stor.. Det tog ca. en vinter at lave den :-)
Annonce
Flot ser den ud kan du huske hvilket nummer det var "Gør det selv" MEGA stor smiler virker den ???
Årh, hehe, det kan jeg altså ikke.. Det er godt nok lang tid siden 5år eller sådan noget.. Om den virker, det kan jeg love dig for den gør.. Vingerne er monterede i lejer til industrielt brug.. Når det virkelig blæser kan man næsten ikke følge vingerne rundt.. Men i en stille sommerbrise roterer de lige så stille og roligt rundt
var det så ikke noget med at montere en dynamo så den kunne lave strøm ??? så kunne der komme lys i som den selv laver strøm til
Der er skam også både lys inde i den og på den, dog fra 220V ;-) Det med dynamoen har vi overvejet, meen det var lidt nemmere og mere stabilt det andet

hej

er der nogen der har lavet en bremse på¨en modelmølle.

vingerne kører faretruende hurtigt i middel vind

Bo

Bo
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis