Gulvvarmerør fra jem og Fix

Hejsa LDS'er.

Jeg står for at skal til at lave gulvvarme i mit 120 kvm. hus.
Kan se at jem & fix har rør/slange på tilbud til 548 kr. for 120 meter.
Så vidt jeg kan finde frem til så er det MEGET billigt ifh. til andre steder på nettet jeg har set. Men hvad er minuset ved deres rør og tør jeg købe dem?
Håber at høre jeres erfaringer.
Mvh
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Jeg har lige lavet gulvvarme i den pågældende PEX slange , og havde ingen problemer, men tag dig lige i agt for at du ikke kan lægge alle 120 m. i én streng, da vandet bliver koldt et stykke inde.
Jeg har lagt 5 strenge på tilsammen 90 m.og kontrolleret inden beton blev kørt på, og det fungerer ganske udemærket.
Mvh autoole
Den pågældende slange har jeg nu lagt 500 m af uden problemer. Min erfaring er at den er nem at lægge (fleksibel) i forhold til f.eks Wavins slanger.

Man kan lægge cirka 120 m slange i en streng hvilket svarer til ca 30m2 uden at vandet bliver for koldt.

Man kan kontrollere sine slanger ved at trykprøve dem. Gøres nemmest ved at sætte vandværksvand (og hane) i den ene ende, og et manometer i den anden. Der skal sættes tryk på (f.eks 3 bar), og så må der ikke være trykfald over en 24 timers periode.

God fornøjelse!
Jeg ved ikke, om det er samme rør, men ... vi var forbi Jem & Fix i søndags og der lå en åbnet rulle tilbuds-pex. Vi skal bruge pex til gulvvarme på 1. salen, og afstanden skal være knap 30 cm (varmefordelingsplader) - så vi tog fat i slangen og lavede en blød bue, der svarer til de her 30 cm ... og røret knasede fælt, ligesom det lavede knæk yderst i buen (hvilket jo må give mindre flow igennem røret). Så vi valgte altså at køre tomhændet hjem, og vi vil i stedet hellere betale en smule mere pr. meter og få et pex-rør, der er så flexibelt, som vi har behov for ...

Såeh ... jeg vil anbefale at du kører til Jem & Fix og mærker lidt på varen wink


/Pyt
Citat fra dolphin

Hejsa LDS'er.

Jeg står for at skal til at lave gulvvarme i mit 120 kvm. hus.
Kan se at jem & fix har rør/slange på tilbud til 548 kr. for 120 meter.
Så vidt jeg kan finde frem til så er det MEGET billigt ifh. til andre steder på nettet jeg har set. Men hvad er minuset ved deres rør og tør jeg købe dem?
Håber at høre jeres erfaringer.
Mvh


Jem & fix's gulvvarmerør er vel af samme kvalitet som andre lavpris rør som udbydes på nettet. Jeg synes personligt ikke de er lige så fleksible som fx. uponor's rør.

Men skal man selv monterer dem er der da mange penge ved at spare ved at købe jem & fixes smile

www.VVS-Shoppen.dk VVS til bl.a. badeværelse og køkken. Ring til VVS-shoppen.dk på 87 37 40 30.

www.VVS-tips.dk VVS tips til dig der vil gøre det selv
Annonce
Hej igen
Ved at gnide slangen inden i hånden med den deraf kommende opvarmning, og samtidig bøje den langsomt, kom jeg ned på ca. 15 cm. bøjning uden knæk,
så det er da ikke så galt.
Mvh autoole
Jeg har nu heller ikke haft problemer med de "billige" PEX rør. Hverken jem&fix's eller Silvans. Man skal selvfølgelig behandle dem pænt.. men det skal man alstå også med de dyre.
lige en sidebemærkning trykprøvning foregår normalt med 10 bar , både på vandrør og varmerør.
hejsa.

vær opmærksom på at gulv slangen ikke er godkendt til 90 grader varmt vand som de dyre er. og så dækker forsikringen ikke hvis der ryger en termostat.

soele
Jeg plejer at holde mig til wavin, der er garanti. Ved rør der skal støbes ned vil jeg ikke løbe nogen risiko. Jeg plejer at gi' 700 - 750 for 120 meter wavin, så der er ikke meget sparet i jem og fix.

Christian
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis