Gulvvarmerør fra jem og Fix

Hejsa LDS'er.

Jeg står for at skal til at lave gulvvarme i mit 120 kvm. hus.
Kan se at jem & fix har rør/slange på tilbud til 548 kr. for 120 meter.
Så vidt jeg kan finde frem til så er det MEGET billigt ifh. til andre steder på nettet jeg har set. Men hvad er minuset ved deres rør og tør jeg købe dem?
Håber at høre jeres erfaringer.
Mvh
Hejsa LDS'er. Jeg står for at skal til at lave... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra cvi

Jeg plejer at holde mig til wavin, der er garanti. Ved rør der skal støbes ned vil jeg ikke løbe nogen risiko. Jeg plejer at gi' 700 - 750 for 120 meter wavin, så der er ikke meget sparet i jem og fix.

Christian


Ja wavin tigris rørerne er også ganske billige og let bøjene, og naturlig i den velkendte wavin kvalitet smile

www.VVS-Shoppen.dk VVS til bl.a. badeværelse og køkken. Ring til VVS-shoppen.dk på 87 37 40 30.

www.VVS-tips.dk VVS tips til dig der vil gøre det selv
Citat fra soele

hejsa.

vær opmærksom på at gulv slangen ikke er godkendt til 90 grader varmt vand som de dyre er. og så dækker forsikringen ikke hvis der ryger en termostat.

soele



Hvem kører med 90 grader varmt vand til opvarmning ? og iøvrigt har man jo en blandeshount der holder styr på temperaturen.

rørsmeden

lige en sidebemærkning trykprøvning foregår normalt med 10 bar , både på vandrør og varmerør.

.. men ikke på pexrør der skal trykprøves ved 6-8 bar ifølge producenten(wirsboe) det giver ingen mening at trykprøver ved 10 bar i et almindeligt hjem. centralvarmen kører på mellem 1,5 og 2 bar og brugsvand max 6 bar

mvh

<p>Peter Madsen</p>
Citat fra PeMa

Hvem kører med 90 grader varmt vand til opvarmning ? og iøvrigt har man jo en blandeshount der holder styr på temperaturen.

rørsmeden

lige en sidebemærkning trykprøvning foregår normalt med 10 bar , både på vandrør og varmerør.

.. men ikke på pexrør der skal trykprøves ved 6-8 bar ifølge producenten(wirsboe) det giver ingen mening at trykprøver ved 10 bar i et almindeligt hjem. centralvarmen kører på mellem 1,5 og 2 bar og brugsvand max 6 bar

mvh


Lige en indskydelse, til os andre "almindelige" der har fjernvarme så er pexrør trykprøvet til 6-8 også fint idet trykket i fremløbsledningen ved hovedhanen maksimalt vil være 6 bar (de fleste steder ihvertfald)


www.VVS-Shoppen.dk VVS til bl.a. badeværelse og køkken. Ring til VVS-shoppen.dk på 87 37 40 30.

www.VVS-tips.dk VVS tips til dig der vil gøre det selv
Jeg har hørt man skal passe lidt på med de rør, da de kan suge falsk luft ind i sig. Og det vil give luft i systemet..

Det ville jeg ikke risikere da jeg skulle lave det hjemme hos mig selv, så jeg købte de lidt dyrere hos trælasten.
Du kan også sagtens købe det hos en vvs mand, selv om han ikke skal lægge det for dig.
Annonce
jossi: tror der er nogen der har fået galt fat i et eller andet med en iltbarrie.
Spændende indlæg, da jeg skal ud og snolde slanger igen.

Den kasse jeg købte hos vvs-experten stod der Dansk VVS på (mener jeg det hed, jeg retter indlægget hvis jeg tager fejl).

Den samme kasse står hos dem uden H'et, kan ihvertfald huske at de var ens, ved besøg i begge butikker inden for 10 minutter.

Samme mærke stod i min lokale Byggekram da de havde tilbud, så om nogen føler sig sikre fordi de har købt hos eks. et byggemarked ved jeg ikke, det er måske samme vare.

Wavin har iltspær indvendig, dem uden H'et her den udvendig, forklaring fra vvs experten i Roskilde "den billige er således nemmere at bryde iltspæret på da den ligger udvendig". Der var vist ikke mere end et par hundrese i forskel hos vvs-experten.dk på 120 meter fra Dansk VVS og Wavin's produkt.
Hvis det har betydning at denne iltspær er brudt, så holder mit ikke min levealder ud.

Det er da 100 % umuligt ikke at ridse de billige slanger.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Er der nogen her, der har erfaring med solvarmeenergi koblet på gulvvarme, kunne det være interessant at se nogle billeder, da jeg selv har overvejet denne løsning. Er næsten lige flyttet til et "el-hus" med kun vandopvarmning fra solenergi.

Hilsener

/Pawha
Rør dem ikke. det er ikke det vær. De er alt for dårlige og passer ikke med vvs mandens fitings, og så dyre er en beder kvaletet heller ikke ( OG DER SKAL VÆRE ILTSPÆRE I !!!) ellers øgelæger du din vame instalation af og du får det lidt fugtigt en dag. udlægning af slanger har noget at sige. dvs hvilken skags gulv du har hvilgen styring du har hvor stor rummet er.
Citat fra PeterR

Spændende indlæg, da jeg skal ud og snolde slanger igen.

Den kasse jeg købte hos vvs-experten stod der Dansk VVS på (mener jeg det hed, jeg retter indlægget hvis jeg tager fejl).

Den samme kasse står hos dem uden H'et, kan ihvertfald huske at de var ens, ved besøg i begge butikker inden for 10 minutter.

Samme mærke stod i min lokale Byggekram da de havde tilbud, så om nogen føler sig sikre fordi de har købt hos eks. et byggemarked ved jeg ikke, det er måske samme vare.

Wavin har iltspær indvendig, dem uden H'et her den udvendig, forklaring fra vvs experten i Roskilde "den billige er således nemmere at bryde iltspæret på da den ligger udvendig". Der var vist ikke mere end et par hundrese i forskel hos vvs-experten.dk på 120 meter fra Dansk VVS og Wavin's produkt.
Hvis det har betydning at denne iltspær er brudt, så holder mit ikke min levealder ud.

Det er da 100 % umuligt ikke at ridse de billige slanger.

MVH


Jeg har lige forhørt mig om dette problem, og har snakket med Wavin som sigher at deres pex rør har iltbarriere udvendig. vvs-eksperten påstår at deres (billigere) pex rør har iltbarriere mellem lagene på slangen. Den er godt nok lidt stivere, men burde ikke være til at ridse.
Jeg har ingen personlig erfaring med dette, og citerer kun hvad jeg har fået at vide, men jeg ville vælge den billige fra vvs-eksperten, hvis jeg skulle vælge, hvilket jeg skal....:-)

Mvh
NAK
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis