radiatoren risler

Radiatorerne risler, og så meget har jeg da fået med, at det skal den ikke ;-) Hvorfor gør den det, og hvad skal jeg gøre ved det? Det er fjernvarme...

mvh. tina
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Det kunne lyde som om der er luft i systemet.
Der skulle gerne sidde en lille luftskrue i toppen af radiatoren, Enten en rund en der kan tages med fingrene, eller en lille firkantet der skal en lille nøgle til. Hold et plastkrus under og luk den lidt op, så fiser luften ud, og når der kun kommer vand, lukker du den igen, og så skulle du ikke risle mere.
Mvh autoole
Hej
Jeg er ikke bliktud, så ret mig bare, hvis jeg er forkert på den, men hvordan fylde vand på fjernvarme, kommer det ikke af sig selv????
mvh autoole
Hej Ole!

Det er kun hvis der er direkte anlæg, der ikke skal påfyldes vand. Der er mange steder der er indirekte anlæg, d.v.s. der er en veksler indblandet. I det område hvor jeg bor, kan man ikke få godkendt et direkte anlæg, da fjernvarmevandet er opvarmet ved hjælp af affaldsforbrænding. Dette bevirker at vandtemperaturen vil ligge på ca. 105 - 115 grader celcius i radiatorerne, hvis ikke der er en veksler med tilhørende automatik monteret.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Hej igen
Ja! man skal lære så længe man lever, jeg troede kun der var veksler, på forbrugsvandet, og har aldrig før hørt om det system du der nævner så jeg lader de klogere komme til, og håber at de kan hjælpe Tina
Mvh Ole
Annonce
hej ole. hvordan ser dit anlæg ud?

måske et sted er der en slange. der er sikkert en hane i begge ender.

du kan se på dit anlæg der skal være et manometer, (bar/meter vand) for vær etage skal der var 0,3 bar eller 3 meter vand.

hvis du sender et billede så kan jeg forklare dig det meste ud fra det.. er først hjemme i aften igen.

M.V.H. Martin
Held og lykke med projektet
Jeg ved så - ganske tilfældigvis ;-) - at mit anlæg er med veksler. Mange tak for jeres bud på udluftning - når nu hytten er i tre etager, og vandet i radiatorerne kører hele vejen op, så går jeg ud fra, at jeg skal lufte ud på øverste etage? Med pumpen slukket? Så luften stiger til vejrs? Det er sjovt nok også mest på øverste etage, at radiatorerne risler.

Jeg er ikke nået til udluftning endnu... har lige fundet ud af, at der slet ikke er noget varme i radiatorerne, skal lige have hittet ud af, hvilke knapper, jeg skal ned og skrue på i mit splinternye fjernvameanlæg først :-)

mvh. tina
fyld vand på.
hvis du har 3 etager så skal der være 1,5 bar på dit anlæg.

du skal starte med at lufte ud nede fra.
du skal slukke pumpen når du fylder vand på.
så tænder du den og så lufter du ud.

når du har kommer der op af, så vil du nok opleve at der ikke kommer luft ud, (trykket falder når du lufter ud) så skal du ned igen og fylde op. igen og igen...

det er sikkert et 1 strengs anlæg med ovenfordeling du har..

M.V.H. Martin
Held og lykke med projektet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis