Reparation/udskiftning af bindingsværk

Jeg står lige på trappen til at underskrive en købsaftale på en ældre husmandssted fra 1830.
Sydfacaden blev for ca 15 år siden med en muret/pudset mur istedet for bindingsværket. Nu står den ene del nordfacaden for skud...
Men hvad man vælge?
Få fat i noget godt egetømmer, og så simpelthen udskifte bindingsværket, og mure nye tegl i? Eller skal man støbe nyt fundament i stedet for syld-stenene, og så få lavet en muret mur?
Bindingsværket tør jeg egentlig godt gå i gang med selv, da man jo har det gamle har holdt i små 200 år, som man kan kigge opbygningen efter.
Jeg er lidt mere bange for at grave ud til til et nyt fundament...

Har I et godt bud på hvad man bør gøre? Samt en pris ide?
Det drejer sig om ca 10 meter mur...
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Vezzel

Det er jo op til dig selv hvad du ønsker. Hvis du er interesseret i huset fordi det er et gammelt husmandssted og dermed romantik og idyl eller ønsker du at forvandle dette hus til et ældre hus med nye og moderne faciliteter? Det er jo helt op til dig og dine ... Hvis du ønsker at bevare bindingsværket vil det være en ide for dig at tale med Erik Therkelsen fra Børkop savværk. Han har været med at bygge nye bindingsværkshuse, restaurere gamle huse og udføre udlusninger i div. facader. Han ved kort sagt temmelig meget om gamle huse og hvad der kan betale sig - alt efter hvad du måtte ønske.

God fornøjelse!

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis