Dårligt antennesignal

Jeg har en 1997 VW passat st.car.
Antennen sidder i taget lige over bagsmækken.
På grund af indbrud i bilen (hos den forrige ejer) har antennekablet været klippet over lige bag radioen.
Signalet har altid været dårligt i min tid.
Jeg har en adapter på antennekablet, der strømforsyner den indbyggede forstærker ude i antennefoden. Adapteren afsluttes i en DIN han-stik (tysk) som går ind i et DIN-hunstik og over i et jack-hanstik og herfra ind i radioen (japansk). Alle samlinger er lavet som forskrevet,men alligevel er signalet meget dårligt.
(skift af antennekabel er af lokal VW forhandler anslået til 3.000,-!)
Nogen ANDRE gode forslag ?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra clasg

skift af antennekabel er af lokal VW forhandler anslået til 3.000,-!
Nogen ANDRE gode forslag ?

Sikken en klaphat,kablet koster i værste fald en hund,så hans timeløn er hjemme.
Det er selvfølgelig ikke nemt,at vide om forstærkeren virker,men mine passater har alle kørt over 250K uden antenneproblemer.
René
Citat fra clasg

Jeg har en 1997 VW passat st.car.
Antennen sidder i taget lige over bagsmækken.
På grund af indbrud i bilen (hos den forrige ejer) har antennekablet været klippet over lige bag radioen.
Signalet har altid været dårligt i min tid.
Jeg har en adapter på antennekablet, der strømforsyner den indbyggede forstærker ude i antennefoden. Adapteren afsluttes i en DIN han-stik (tysk) som går ind i et DIN-hunstik og over i et jack-hanstik og herfra ind i radioen (japansk). Alle samlinger er lavet som forskrevet,men alligevel er signalet meget dårligt.
(skift af antennekabel er af lokal VW forhandler anslået til 3.000,-!)
Nogen ANDRE gode forslag ?
.

Hejsa..
Det kan selvf. være flere ting men.. et defekt ant kabel, skal bare skiftes. Der er en bunke tab i et sådan, og samlinger giver også tab.. i en bil , er det noget skidt.. så nyt kabel.. burde ikke koste over 10kr/m... men prøv at checke din stel ved ant. det kan selvf også være den.. evt også din ant der er defekt. Tror ikke det er radio, det er ski ikke tit de er defekte..
Prøv at skifte kabel, det er ikke så svært.. man trækker et nyt og lader det gamle sidde, det gamle sidder fast i nogle holder, og er ikke sådan at trække ud.. hen over himlen med en søgefjeder, ned i højre foreste stolpe.. det burde ikke være det store..

Held og lykke
Forhandleren sagde at forstærkeren sidder indvendig oppe ved roden af antennen og at det hele er een samlet enhed, idet kablet er sammensmeltet med forstærkeren og DIN stikket ved radioen er fabriksmonteret.
Loftet skal ned for at skifte det hele. (sagde han)
Men mener I at kablet er til at demotere oppe ved forstærkeren?
For det giver jo også et ekstra signaltab hvis der er en overgangssamlinger.
Kablerne er samlet,ikke langt fra antennefoden så det er noget øf.
René
Citat fra clasg

Forhandleren sagde at forstærkeren sidder indvendig oppe ved roden af antennen og at det hele er een samlet enhed, idet kablet er sammensmeltet med forstærkeren og DIN stikket ved radioen er fabriksmonteret.
Loftet skal ned for at skifte det hele. (sagde han)
Men mener I at kablet er til at demotere oppe ved forstærkeren?
For det giver jo også et ekstra signaltab hvis der er en overgangssamlinger.


Hej Clasg..
Jeg kan se du bor "et fornuftig" sted.. Prøv at køre ud til sonofon partner viborgvej.. De ligger i mac.D krydset ude i Tilst. De laver ikke andet end den slags.. De kan hurtig sige dig hvad du skal gøre.. Hvis de har tid kan de hurtig hjælpe dig.. (i de forstærker jeg har set er der stik, lige til at demontere, eller må man jo bare lave dem (stikkene).. kan ikke se det er et problem i størelse 3000...)

Mvh Jan J
Annonce
Hej Rene
Jeg vil lige checke samlingen ved antenneroden.
Hvordan kommer jeg ind til den samling.
Loftet i bagagerummet skal ned, men hvor starter jeg henne?
Der er jo ingen samlinger at se, eller noget der kan skrues fra..??
Nu betaler jeg jo folk i dyre domme for at skifte antennerne,men mon ikke de åbner bagklappen og derefter løsner gummilisten,foden er spændt fast med en enkelt møtrik og der stikker et en stump antennekabel og en + ud af den.
René
Citat fra clasg

Hej Rene
Jeg vil lige checke samlingen ved antenneroden.
Hvordan kommer jeg ind til den samling.
Loftet i bagagerummet skal ned, men hvor starter jeg henne?
Der er jo ingen samlinger at se, eller noget der kan skrues fra..??


Der "Plejer" at side en loft lampe ret tæt på.. pil den ud, så er der plads. du skal ikke tage himlen ned..

Jan
Prøv at måle strømforbruget i forforstærkeren. Det gøres med et multimeter.
Der måles på inderleder, mellem antenne og strømforsyning. Strømforbruget er nok omkring 10-20 mA. Mål også om der er DC spænding mellem skærm og inderleder.

Mvh Thomas

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis