Liguster uden skud

Jeg satte en ligusterhæk i påskeferien. Barrodsplanter der var cirka en meter høje. Omkring en femtedel af dem fik i løbet af kort tid fine grønne blade. Resten har ikke vist så meget som antydning af livstegn. Er der mon håb om, at de bare først kommer i gang til næste år, eller skal jeg indstille mig på at sætte en ny hæk?
Hvis jeg prøver at trække i de planter uden skud, så virker det godt nok som om, at de har fået fat. Jeg vil mene at hvis planten var helt død, så ville den beskedne rod allerede være rådnet væk.
Nogen der har erfaringer?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg satte en liguster sidste efterår. Jeg vil tro at jeg skiftede 15-20 % af dem, da de midt i maj modsat resten ikke viste tegn på liv.

Ved ikke om de var kommet hvis jeg havde ventet, men de nye er kommet rigtig flot med.
Jeg plantede for 1½ år siden ca 100 meter liguster, og gik også og bekymrede mig over nogle af planterne, kan ikke huske om de var helt nøgne, men de så triste ud, i forhold til de andre.

jeg har givet den lidt NPK gødning 2 gange og ellers holdt den fri for ukrudt, og alle planterne er i tip top form nu... så nu skal den bare gro sig stor og flot..

prøvede også tippet med at skrave i barke, men det blev jeg nu ikke klogere af... :-)

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Dødt ved er brunt 0g tørt- frisk ved er lyst og fugtigt.

Sniffer  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis