Vandtilslutning til opvaskemaskine

Hjælp!
Jeg har rodet mig ud i at installere en bordopvasker i vores lille lejlighed. Umiddelbart er det nemt at tilslutte afløbet da der allerede er en "tud" man kan sætte den på. Men der stopper det sjove så også.
Selve vandtilslutningen volder mig problemer. Under vasken er der to haner. En til varmt og (sjovt nok wink) en til koldt. Men de to haner har kun 10 mm koberrørs tilslutninger på og derfra går en meget pæn koberrørstilslutning op til armaturet i bordpladen. Så hvis jeg havde været super heldig havde der lige været en lille ½" tilslutning på. Men det er der jo så ikke. Jeg har været ved at lede efter den helt rette reservedel, men jeg kan bare ikke finde den og frustreringen vokser.
Er der nogen der har erfaringer ud i denne kunst, hvilken reservedel er det lige jeg mangler, og hvor kan jeg evt. få fat på den?
Jeg bor i Århus, så mulighederne er mange.
Mvh
Johan
Hjælp! Jeg har rodet mig ud i at installere en... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil lige sige tak til alle der har hjulpet mig ;-)
Jeg har lige vedhæftet et par billeder til forklaring. Jeg var nødt til at skifte hele hanen (Det ene billede) for at montere det ordentligt. Det færdige resultat ses på det sidste billede. Til venstre ser man den oprindelige udformning og til højre er opvaskeren så sat til :-)
godt du fik styr på det

Kom nu igang for fanden,klokken har ringet

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis