Flytning af stikkontakter

Er der nogle der har en ide om hvad man skal regne med at det koster (i elektrikertid) at flytte en stikkontakt ?

I vores hus fra 1975 er de fleste af vores stikkontakter (LK Minitangent) monteret direkte i gerigterne. Disse vil vi gerne have flyttet til en LK Fuga i indmuringsdåse lige ved siden af gerigten. Det betyder at de alle skal flyttes ca. 10 cm.

Jeg antager at der vil skulle trækkes nye ledninger til de fleste af dem.

Vi skal naturligvis have et tilbud fra en elektriker i sidste ende, men det er jo nærmest umuligt at få sådan en ud uden flere ugers ventetid. Så her i budgetfasen, vil det være rart med lidt input.

På forhånd tak

Thomas
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Thomas

Min erfaring er elektrikerne kan lave det ret hurtigt.
Da vi fik lavet nyt køkken blev der fræset en masse kabler ind (over lange strækninger i væggen) og hugget ud til dåser til dem - og alt fræsearbejdet og montering af kabler og dåserne tog mindre end én dag. Hvis du så oven i købet selv vil lave mørtelarbejdet bagefter og selv har demonteret gerigterne på forhånd, så vil jeg tro at det max bør tage en times tid pr. kontakt, du vi have flyttet.


Mvh
Rasmus

P.S: I øvrigt skal du nok prøve om du kan få det lavet på timebasis - vi endte med en meget høj timepris på køkkenarbejdet fordi det var et fast tilbud (sådan er det jo med faste tilbud - du ved hvad du skal give - til gengæld har håndværkeren taget højde for alle usikkerheder osv.) En anden gang havde vi en elektriker gående på timebasis og han fik virkelig lavet meget for et relativt beskedent beløb.
Jeg kender kun alt for godt det med fastpris, er selv IT mand og vi skal også nok sikre os :-)

Tak for hjælpen, nu har jeg lidt til (grov) budgettet inden vi for alvor skal have samlet tilbud ind.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis