klinker på køkken gulv

har lige købt hus, og er så startet med at renovere det lidt inden jeg skal flytte ind, d. 1 Dec. nyt køkken skal der til, og så muligvis klinker på gulvet, MEN bliver det for koldt? der er ingen kælder eller krybe kælder under! huset er oprideligt fra 1930, men er saa total renoveret og udbygget til 203m2 i 1972 men der er næppe isolering i gulvet, ville jeg fortryde klinker, og er trægulv eller vinyl måske en bedre løsning?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror du vil blive glad for at vælge glaserede klinker i dit Køkken, det er nemt at holde gulvet rent, og det skal det være i et Køkken. Og om det er mere koldt at gå på, selvfølgelig vil et rigtigt trægulv være mere lunt. Men så skal du jo larkere gulvet med et par års mellemrum for at holde det, så er klinkerne lettere at vedligeholde.

V.h. Håndværkeren
Hej.

Altså, hvis jeg skulle bestemme, skulle der være gulvavrme overalt. Jeg hader kolde gulve!!

Jeg synes du skal gøre dig en tanke om dit nye hus. Hvis du er i gang med at renovere, kan du lige så godt gøre det ordentligt. Og hvis du skal have nyt køkken vil det da være træls at spare de penge det koster at lave en god isolering og gulvvarme, kontra det at smide penge i varmeudgifter og stadig have kolde gulve!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hej Tømrer

-Velkommen-biggrin

Betongulve fra 1930'erne -er som du selv skriver- næppe isolerede.
Men hvad betyder det for en tømrer, lige at vippe betonen op. isolerer og udlægge varmeslanger... Så får du 'en gang for alle, det lækreste gulv.
-Her er jo "rigtig lang tid" til 1. dec-
Lægger du klinker på "koldt" gulv, tror jeg du selv får brug for "nissestrømperne" wink

På et eller andet tidspunkt, får du sikkert lyst til gulvvarmen... Så mit råd vil være; Gør det nu, eller læg noget midlertidigt.....

Erfaringer fra en "halvgammel" murer

Venlig hilsen retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Hej Næstformand

-Jeg kom 2 minutter for sent med den samme holdning-wink

Fortsat go' dag..............Retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

mange tak for den dejlige respons, problemet er bare at jeg har et meget stramt budget de første par år da jeg er ene om huset! så ville helst undgå at lægge gulvarme nu...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis