Hvis mig din garage.

Da tiden nu snart er inde til at bygge ny garage, kunne jeg godt tænke mig at se jeres garage og hvor i evt. har lavet det og evt indrettet jeres garage evt. med værksted eller
plads til plæneklipper-havetraktor-cykler m.m.
smile

Med venlig hilsen

Søren
44 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Genialt emne, det glæder jeg mig til at følge.
Jeg har ikke det store at vise frem, da det er et projekt jeg først når til, til næste år.

men så kan det jo være at folk kan være behjælpelige med gode forslag til renovering og indretning smile

Søren

Kun døde fisk flyder med strømmen wink
Hej
Er der virkelig ingen der vil af med lidt inspiration til os.
Vi er ude efter tipsene og ideerne, så garagen kan være gammel eller ny, stor eller lille ... Grim eller flot.
Hjælp
mvh
Søren

Med venlig hilsen

Søren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg ville gerne....... men må med skam i stemmen erkende at jeg ikke kan finde ud af at sætte billeder ind i denne besked.... Er temmelig meget pc-mongol confused
Hej

Jeg fandt lige et par vinter billeder af garagen...
Min er på 52 kvm i grundareal, og med et dejligt depotrum på loftet.
Kun selve garagen er isoleret. Loftsrummer er uisoleret.
der er adgang fra garagen op på loftet og gennem min gavllem.
Portene er der hvis der (modforventning) skulle blive opryddet så bilerne kan komme ind....
52 kvm er alt for lidtwink Så jeg tilføjede et halvtag på siden det er på ca 12 kvm og rummer brænde, plæneklipper, brændesav et par af cyklerne og lidt andet.
Garagen bruges som et blandet værksted... Jeg har ikke grav eller lift..
Fruen har også en del skrammel stående ( sådan kalder hun det vist ikke.. )
Jeg har fået sat hjul under en hel del af mine skabe og det er ret paraktisk at kunne flytte rundt på tingene.
Jeg skal have bygget et nyt værkstedsbord der kan rulle også.. Men tiden mangles jo altid...rolleyes

MVH Njord
hej, jeg er i gang med min garage,den er på 42kvm,indevæg af træ og ydevæg muret,med valm tag og isoleret med 100 mm i væg og 150 mm,4 vinduer 1 dør og 1 port,indkørsel i langsiden.Prøver lige senere om jeg kan finde ud af og uploade nogle billeder...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg har desværre ikke billeder af min bror's nye garage.
Vi byggede den sidste sommer og den er nu efterhånden helt færdig.
den er på kun 102 kvm i grundplan og med en taghældning på 30-35 grader er der jo et ret OK rum på loftet også.
Garagen er muret op og indeholder ud over en egentligt garage et fyrrum og et viktualie rum samt et selvstændig værkstedsrum.
En størrelse jeg helt klart vil anbefalerolleyes

MVH Njord
Jeg har ikke en garage pt, eller det vil sige det har jeg, men den er ikke værd at nævne. Jeg har istedet bestemt mig for at bygge helt nyt, og projektet starter til forår 2008.

I må jo gerne komme med ris og ros til den vedlagte tegning af det kommende værksted. Jeg har selv tegnet den, så bær venligst over med kvaliteten, tak wink

Garagen er forresten 11m x 9m og med sorte cement teglsten

He walked silent and peacefully around the corner

Oversat

Han vandred sidelæns og pis-fuld rund i kornet
Størrelsen er rigtig....
Men hvad med at instalere to porte i gavlen, eller ev en ekstra bred.
Det er en temmelig bred garage du vil bygge og jeg tror de fleste gerne vil have mulighed for at kunne rulle to vogne ind og ud uden problemer med hvem der holder foran porten.

Lave evt en lift der passer ud for den ene pot.. HEr laver du ekstra højet, evt til kip. Længere henne vil du kunne få rigtig mange nyttige depot kvadratmeter på loftet. Etage adskillelsen kan laves i en selvstændig stål eller træ konstruktion.

Jeg går ud fra at dine spær er en stålspærs konstruktion der skalmures.

MVH Njord
Hej Njord

Garagen skal bygges i stålspær, da jeg selv er udlært smed

Hele huset bliver af 300mm sandwichplade, beklædt med lyse stålplader fra Lindab. Over porten beklædes der med Lærk som skal gå op og mødes med sternbrædderne. dette giver et moderne look, og pynter lidt på en eller traditionel industribygning. Der skal opstilles en CosCas 2 søjlet lift i bagenden af garagen så man på den måde altid kan have en bil på liften og en foran, uden at mangle plads. valget faldt på den lille 2,5 x 2,5 meters industriport, da den er billig og den passer til mit behov. Loftet over liften bliver i kip dog vil den anden ende af loftet blive almindeligt fladt loft. Loftet bliver naturfarvet Troldtekt da det tager resonans, og efter min mening passer godt ind i et industrielt inspireret garagerum.

Men hvis du har forslag til andre gode tiltag, eller erfaringer med hvad man altid ærger sig over man ikke fik bygget, ja så kom endelig ud med dem

Hilsen knægten

He walked silent and peacefully around the corner

Oversat

Han vandred sidelæns og pis-fuld rund i kornet
Jeg vil stadig sige to porte... Måske en i midten og en i den ene side.
Resten lyder rigtig fornuftigt. Husk at sætte tilstrækkeligt med vinduer i siderne.

Overvej om liften skal helt bag i garagen... det betyder jo der "hele tiden" skal holdes et kørespor fri gennem garagen.....

Hvad skal garagen anvendes til? Er det kun bil rep eller har du andre specifikke planer?

MVH Njord
Der er yderligere 34 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også