hjælp hvad skal jeg dog gøre (med billeder)

hej dette er mit første inlæg her på lds. så hvis der er mange fejl håber jeg at i bærre over med mig..

mig og min dame er flyttet ind i et gammelt 1 etages hus fra 1710.

vi har et rum som vi havde problemer med (fugt træk) da jeg her forleden dag så at der var begyndt at komme mug. sagde jeg til mig selv at de vægge skulle ned. jeg har så fået fjernet det meste af gips pladerne og isoleringen.. og ser så dette utroligt flotte skellet wink som jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal gøre ved.. problemet ligger vist i at der er nogle huller i udervæggen.. jeg kunne da se lys udenfra.. de skal self lukkes til men med hva.. skal jeg bare fjerne skellettet og pudse væggene op. ligge isolering og selv plastic. jeg ved ikke helt hva jeg skal bruge... håber i kan hjælpe.. det bliver jo snart koldt og topå landet her vil gerne have deres hjemme bio op og kørecool
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ingen panik her: du skal vist ha hele muleviten ud at starte forfra. jeg kan se at det er en ydermur der skal efterisoleres , helst indvendig. det er lidt større projekt men hvis ydersiden er fint ,det skal nok gå at isolere indefra og sætte gipsplader på.
jeg ville fjerne al træværket og enten brænde det eller på lodseplads med det, da jeg frygter at der er skimmelsvamp i det ellers basis for det.
jeg ved ikke hvor tyk din mur er ,men kan se at det er gasbeton , hvis det er så , dette har selv en isoleringsevne dog slet ikke nok. du skal have efter min mening min 100 mm isolering ,dampspærre,gips måske 2 lag.

Det er faktisk meget nem opgave , men hvis du aldrig prøvet det, er det en god ide du få hjælp for at komme godt i gang. du kan åbne denne link ,downloade brouchouren og kan se en masse detaljer:http://www.rockwool.dk/graphics/RW_DK/Brochurer/Byg/pdf/Goer_det_selv_Efterisoler_og_spar_penge.pdf
lad os høre hvordan det går.
go fornøjelse.

p /p
det skal jeg prøve.. ja jeg har aldrig rørt ved sådan noget. men det er sku lidt uoverskueligt ud. men jeg er self frisk på opgaven.. jeg skal nok skrive hvordan det går og self med billeder
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Bo

Det ligner næsten min kælder som den så ud for 7 år siden. Her var der brugt trælægter med rockwool imellem og derpå spånplader. Der var råd i stort set alle lægter og nogle af dem var med tiden næsten helt forsvundet af råd. Jeg opdagede det da væggene nogle steder gav sig mere end 4-5 cm når man pressede på dem og ved at der var en dårlig lugt i kælderen.

Jeg rev det hele ned og kørte det på lossepladsen. For en sikkerheds skyld købte jeg et ordentlig åndedrætsværn så jeg ikke skulle få skimmelsvampsporer og lignende ubehagligheder i lungerne under arbejdet.

Herefter byggede jeg væggene op igen af stål lægter og præfabrikerede gipsplader med isolering og dampspærre på (kaldes vist nok varmevæg i byggemarkederne). Ikke noget med materialer som kunne gå i forrådnelse. Det er rimelig simpelt at arbejde med. Efter spartling påførte jeg glasfilt og afsluttede med maling.

Siden jeg blev færdig har den ubehagelige lugt været væk og væggene er stadig som nye og uden fugtproblemer.

Før du bygger nye indervægge skal du dog først undersøge om du har et reelt fugtproblem som der skal gøres noget ved. Eks. havde jeg et forstoppet omfangsdræn som også blev repareret.

Held og lykke med projektet....

/Peter

--->> Dårligt håndværk er som at pisse i bukserne - en kortvarig fornøjelse <<--- confused --->> Det samme er billigt værktøj <<--- rolleyes
nu har jeg jo ikke så meget forstand på det.. men det ligner altså at det øskellet understøtter det loft.. der ligner at der først er bygget en kasse i rummet loftet er så sat på og så væggene. jeg får lige en til at kikke på det for at være 100% sikker. vil jo ikke ha halvdele af loftet i hovdet.. det skal jo siges at loftet er noget værre pap pis. men det er da isoleret godt nok og er tæt. det skal lige siges at det er et lejet hus jeg bor i. og jeg livve lave rummet for at min udlejer betale alle matrialerne... men det så lidt mere uoverskueligt ud end jeg havde regnet med.. smile
undskyld mine skrivefejl. sidder med et trådløst amerikans tastatur. der er tasterne sku ikke hvor de plejer
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
hvis det er det skellet der bærer dit hus/ værelse , jeg anbefaler dig du flygter undskyld flytter straks. Dette skellet kan en gang holde et skur med den afstand brædderne /lætgerne sidder.
Selv om du synes loftet sidder godt, synes jeg det er noget værre bras, jeg ville skifte hle mulevitten , når jeg er i gang.
men det bliver en større omgang, og i øverigt hvem har sagt det skal være nem hvis det skal være sjovt.
go fornøjelse

p&#160;/p
du har ret.. jeg fik en til at se på det.. de bære ingenting. fæler sig lidt dum. hehe . men det er vidst ikke så svært. men kikkede ned ved ja jeg tror det er soklen. der hvor fugten var. der ligger bare lecanødder. skal jeg ikke fjerne dem. ligge fugtspær derned og så isolere?
og ikke nok med det hele den ene mur var beklædt med flamingo. pudset under var ligesom si sand
hvad siger du til at investere i en keyboard så det bliver lidt lettere at hakke på brættetwink .
ang. flamingo , skal du ikke bruge på vægge da det er brændfarlige. jeg ved ikke hvor du snakker om leca , kan du ikke sætte nogle billeder op igen please?

go fornøjelse

p&#160;/p
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også