Nogen der kender nogen der reparerer gamle puch i storkøbenhavn?

overskriften siger det hele...

det er fordi jeg hørte hos thansen om de kunne reparere min puch 2 gears, men det kunne de ikke... sad derfor - er der nogen der kan eller kender en der kan reparere puchs?
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg fik lavet min i Jupiter Cykler i Lyngby, men jeg tror alle cykel og knallert værksteder kan klare den.
Hej
Der findes in klub for ejere af Puck knallerter. der er et forum på deres
hjemmeside, måske kan du få gode råd der. Held og lykke med det.

http://www.puchklub.dk/

Hilsen R.
Hvad pokker er det for et vrag, du har købt? Der kan basalt set være 3 ting galt med den: Brændstoftilførslen, tændingen eller kompressionen. Det skulle da være som pokker, om det er alle 3.

Har du prøvet nogen af de råd, du har fået tidligere herinde??

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

jeg fik i dag gnist i tændrøret, men den gad stadig ikke starte..sad nogle gange når jeg så brugte kickstarteren røg der en røgsky ud af udstødningen, men ikke andet... hvad kan det skyldes at den ikke gider starte selvom der er gnist i tændrøret...?
Annonce
Det lyder lidt som for sen tænding - platinerne skal åbne når stemplet er et par mm fra øverste dødpunkt. Først skal du pille sidedækslet af i venstre side, så du kan se svinghjulet. Så bevæger du kickstarteren lidt nedad, så du kan se hvilken vej, svinghjulet kører (så vidt jeg husker højre om)

Så piller du tændrøret ud. Og du skal bruge en skruetrækker og en smal strimmel papir.

Drej svinghjulet, til platinerne åbner sig. Det gør de som regel, når der er en åbning i svinghjulet udenfor. Sæt papirstrimlen ind mellem platinerne og drej svinghjulet tilbage igen til strimlen sidder fast.

Nu stikker du skruetrækkeren ned i tændrørshullet så den hviler på toppen af cylinderen og drejer stille og roligt svinghjulet så du finder øverste dødpunkt. Altså der hvor stemplet er i top. Drej lidt tilbage, så stemplet er ca. 2 mm fra ØD. Det er lige her, at platinerne skal åbne så meget, at papirstrimlen slipper.

Gør den ikke det, skal du løsne den skrue, der holder platinerne fast, og med en stor ligekærvet skruetrækker dreje den plade, de sidder på, til de gør det. Der er en tap på motorblokken og et hak i platin-pladen, så du kan gøre det.

Herefter skruer du platin-pladen fast igen, og så burde du være 30% nærmere en Puch, der kører

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

hej lars og elizabeth
jeg har prøvet dette i foreslog, men den gider stadig ikke starte. den lyder godt nok som om den er tæt på, men alligevel ikke..:S
Hmmm... har du skiftet tændspole, kondensator, platiner, tændrørskabel, tændrørshætte og tændrør? Der kan godt være gnist på tændrøret, når det ligger på cylinderen, men ingen når det sidder i topstykket - gnisten kan være så svag, at den 'blæser ud' i cylinderen.

Så er der benzinen - er det den gamle benzin fra da du købte knallerten, så tap det af og hæld noget frisk på. Skift benzinfilteret, der kan sidde gammel, størknet totaktsolie og blokere.

Endelig kan der også sidde størknet olie ved svømmernålen og i strålespidserne, og chokeren eller gasspjældet kan have sat sig, så jeg vil anbefale at afmontere karburatoren, åbne ned til svømmeren (dækslet hvor benzinslangen går ind i karburatoren) og rense godt med trykluft og evt. en klud med tændvæske/petroleum og åbne ned til gas/chokerspjæld og gøre det samme her. Og blæs alle huller, du kan komme til igennem også.

Det kan jo også være at dyserne i karburatoren skal justeres, der kan jeg ikke hjælpe, der skal en fagmand til.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Det er ikke en klub, det er en forretning, læs evt vedtægter

Hold nallerne fra roterende dele

ja kender en gamel gut der roder med puch send dit no. så smser jeg til dig ang.rep
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis